۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۰۰۰۶۷
حجت الاسلام سالاری:

قیام ۱۵ خرداد تداوم نهضت محرم و عاشورا بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قیام پانزدهم خرداد ۴۲ پی‌ریزی و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی بود، گفت: این قیام تداوم نهضت عاشورا و برگرفته از مکتب محرم بود.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ سرمنشأ انقلاب اسلامی و تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران بود.

وی با گرامیداشت این مناسبت انقلابی و مذهبی، افزود: امام خمینی(ره) با درایت و بصیرت انقلابی خود سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۴۲ و بیست و دوم بهمن‌ماه سال ۵۷ را یوم‌الله نام‌گذاری کرد که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه و اهمیت والای این قیام در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ در واقع پی‌ریزی و پایه‌گذاری انقلاب اسلامی بود که در نهایت در بیست و دوم بهمن سال ۵۷ منجر به پیروزی این نهضت و تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

رییس ستاد گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد در خراسان شمالی، اضافه کرد: گرامیداشت سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد همانند گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در چهاردهم خرداد دارای ارزش و جایگاه است.

به گفته وی، قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ تداوم نهضت عاشورا و برگرفته از مکتب محرم بود و به همین دلیل هم منجر به پیروزی اسلام و حق بر دشمنان اسلام و حکومت ظلم و جور شد.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با تأکید بر لزوم حفاظت و حراست از انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی، اظهار کرد: جوانان و نسل‌های جدید کشور باید بدانند این انقلاب و نظام به‌راحتی به دست نیامده بلکه برای تشکیل، تثبیت و تحکیم آن خون دل‌های زیادی خورده شده و خون‌های فراوانی تقدیم شده است.

وی تصریح کرد: همه باید با جان و دل از نعمت انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنند و برای دست‌یابی به اهداف والا و متعالی اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را به کار گیرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: جوانان و نسل‌های جدید کشور اسلامی باید ادامه‌دهنده آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب باشند و پرچم عزت و سربلندی را زمین نگذارند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی امانت الهی و امام خمینی(ره) بر عهده ملت ایران هستند، اضافه کرد: درواقع همه ما به‌واسطه نعمت انقلاب و آزادی و آزادگی فعلی مدیون امام راحل هستیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همچون مبارزی با بصیرت و آگاه در مقابل آمریکای جنایتکار ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، اظهار کرد: در سایه انقلاب امام خمینی(ره) بود که توانسته‌ایم شیطان بزرگ را شکست دهیم و انقلابی را در دنیا به وجود آوریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: تجلیل از امام خمینی(ره)، تجلیل از تقوا و دیانت و قدردانی برای نعمت اسلام ناب و نظام دینی است./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات