۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۰۰۰۵۸
از سوی جمعیت قولنا و العمل؛

مراسم عید مقاومت و ‌آزادی در لبنان برگزار شد

سخنرانان شرکت کننده در مراسم عید مقاومت و ‌آ‌زادی در لبنان از برگزاری نشست ریاض با حضور رییس جمهور ‌آمریکا انتقاد کردند.
شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت قولنا و العمل لبنان به ریاست شیخ احمد القطان، مراسم عید مقاومت و آزادی و سالروز اخراج اشغالگران صهیونیستی از خاک لبنان در سال 2000 را با حضور حسین الحاج حسن وزیر صنعت و جمعی از روحانیان، نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی و اجتماعی برگزار کرد.

ابوعماد الرفاعی به نمایندگی از جنبش های مقاومت فلسطین درباره نشست ریاض گفت: آیا شرکت کنندگان در نشست عربی ـ آمریکایی ریاض گمان می کنند که آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد یاری اهل تسنن علیه شیعیان هستند یا می خواهند عرب را علیه عجم کمک کنند؟

وی افزود: مطمئنا هدف این نشست وقوع جنگ میان امت اسلامی با هدف کشتار و از هم گسیختگی در این جوامع است و اهل تسنن و اعراب پیش از شیعیان و فارس ها مورد هدف و ضربه قرار خواهند گرفت.

اعراب از تجربه مقاومت و آزادی استفاده نمی کنند

حسین الحاح حسن نیز تصریح کرد: ما بر عهدی که در عید مقاومت و آزادی بستیم، باقی مانده ایم اما متاسفانه اعراب ترجیح دادند از تجربه مقاومت و آزادی در لبنان و فلسطین و جانفشانی شهدا استفاده نکنند.

این وزیر لبنانی اظهار داشت: اعراب تصمیم گرفتند در نشست ریاض حضور یابند و در حالی که در نشست های خبری علیه ایران و حزب الله و حماس به شدت سخن گفتند، هیچ سختی درباره فلسطین که مساله اصلی عربی است بر زبان جاری نکرده و امنیت قومیت عرب نیز برای آنها مهم نیست.

مقاومت برای لبنان همانند روح برای بدن است

سپس شیخ احمد القطان به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر حزب الله به عنوان یک حزب کوچک توانست رژیم صهیونیستی را به خاک بنشاند، چگونه ممکن است همه اعراب نتوانند فلسطین را بازپس گیرند؟

وی تأکید کرد که مقاومت برای لبنان همانند روح برای بدن است و کسی که بخواهد مقاومت را از بین ببرد درصدد سپردن لبنان به دشمن صهیونیستی است.

این روحانی اهل تسنن همچنین تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: قانون انتخابات بر اساس نسبیت کامل، بهترین قانون به شمار می آید و همگان باید این قانون را تأیید کنند.

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در بخش پایانی مراسم، نشان تقدیر و محبت و وفاداری را به حسین الحاج حسن تحویل داد تا به دبیرکل حزب الله تقدیم کند./۹۸۰/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات