۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۰۰۰۴۶
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه خبر داد؛

اعزام بیش از ۱۰۰ استاد تفسیر به سراسر کشور در ماه رمضان

حجت الاسلام احمدی قمی گفت: امسال با تلاش دوستان زمینه برای اعزام ۱۰۰ نفر از اساتید به نقاط گوناگون کشور فراهم شد، همچنین چند نفر برای تفسیر به خارج از کشور اعزام می شوند.
حجت الاسلام احمدی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد احمدی قمی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم دوشنبه شب در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم اعزامی به استان های کشور در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اهتمام اصلی مجمع عالی تفسیر بر این است که قرآن در تمام علوم اسلامی محور باشد.

وی افزود: این مجمع می کوشد هیمنه قرآن بر تمام علوم حوزوی و علوم انسانی غالب شود، این مجمع بر این باور است که انسان با رجوع به قرآن و اهل بیت(ع) می تواند به کمال انسانیت برسد و یک زندگی خوب داشته باشند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: با بیان این که چند سال است که مجمع عالی تفسیر در جهات گسترش فرهنگ قرآنی با توجه به خلأ  و نیاز جامعه، اساتیدی را در سطوح عالی و خارج حوزه که فعالیت قرآنی و تفسیری دارند به شهرها و استان های کشور اعزام کند.

وی ادامه داد: فرهنگ پرداختن به قرآن باید در جامعه گسترش پیدا کند، در سال او 30 نفر از اساتید به مراکز استان ها اعزام شدند و برنامه های تفسیری خوبی داشتند، سال گذشته 54  نفر به مراکز استان ها و شهر دوم آن اعزام شدند.

حجت الاسلام احمدی قمی ابراز داشت: امسال با تلاش دوستان زمینه برای اعزام 100 نفر از اساتید به نقاط گوناگون کشور فراهم شد، همچنین چند نفر برای تفسیر به خارج از کشور اعزام می شوند، به دنبال بررسی مشکلات و در راستای استفاده از فرصت هماهنگی های لازم را با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه داشتیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم حرکت امسال حرکتی مثبت و سازنده باشد، تنها چیزی که می تواند سعادت افراد جامعه را تأمین و نظام را تقویت کند بازگشت به اهل بیت(ع) است، انتظار مردم از اساتید سطوح عالی و خارج بسیار است و انتظار حضور و تفسیر عالمانه دارند، اساتید باید همت خود را برای بیان تفسیر استفاده کنند.

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اساتید دیگری هم علاقه داشتند که دراین طرح شرکت کنند اما ما اعتبار لازم را نداشتیم، امیدواریم که برای سال های آینده این اعتبار فراهم شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات