۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۵۰۰۰۴۴
آیت الله مقتدایی تأکید کرد؛

برابری فعالیت های تبلیغی با الزامات منطقه و نیازهای مخاطبان

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مبلغان باید الزامات منطقه و نیازهای مخاطبان را بررسی و بر اساس آن عمل کنند، گفت: فعالیت های تبلیغی باید با خواسته ها و نیازهای مخاطبان برابر باشد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه دوشنبه شب در گردهمایی اساتید تفسیر قرآن حوزه علمیه قم اعزامی به استان های کشور در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اعزام اساتید تفسیر به نقاط گوناگون کشور برای ترویج معارف قرآن برکات فراوانی دارد.

وی افزود: خوشبختانه در طول چند سالی که این طرح اجرا می شود هر سال پیشرفت و اثرگذاری بشتری داشته است، سال گذشته اساتید به 62 شهرستان اعزام شدند و به فضل الهی امسال تعداد اساتید اعزامی برای ماه مبارک رمضان به 100 نفر می رسد.

نماینده مردم اصفهان در خبرگان اظهار داشت: خوشبختانه امسال هماهنگی خوبی بین دست اندرکاران برنامه در مجمع عالی تفسیر و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه و ارتش صورت گرفته است و لیست اساتید از طرف سازمان تبلیغات به شورای سیاست گذاری داده می شود.

وی ادامه داد: در سال های اول و دوم شاید در برخی شهرها امام جمعه ای احساس می کرد که رقیبی برای او آمده است اما امسال هماهنگی ها صورت گرفته و آمادگی برای انجام و اجرای کار وجود دارد، باید با همدلی، هم فکری و هماهنگی با مسؤولان استانی کار را پیش برد.

آیت الله مقتدایی با بیان این که اساتیدی که اعزام می شوند با الزامات منطقه و نیازهای مخاطبان را بررسی و بر اساس آن عمل کنند، ابراز داشت: فعالیت های تبلیغی باید منطبق با خواسته ها و نیازهای مخاطبان باشد که سبب جذابیت می شود.

وی عنوان کرد: محتواهای تبلیغی باید کاربردی بوده و به درد روزمره مردم بخورد نه این که برای آن ها کاربردی نداشته باشد،  فرصت خوبی است که جمع 100 نفره فضلا و اساتید حوزه در میان مردم بروند و معارف قرآنی را ترویج کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسؤولیت علما در ردیف مسؤولیت پیامبر قرار دارد و باید برای رضای الهی دین خدا را تبلیغ کرد، مردم به قرآن کریم احترام می گذارند و به آن علاقه مند هستند اما باید آن ها را متوجه کرد که وظیفه آنان تنها دوست داشتن قرآن نیست بلکه باید به آن عمل شود، قرآن عهدالله بر گردن انسان است.

وی اضافه کرد: هر فرد مسلمان وظیفه دارد که به عهد خود با خداوند نظر بیندازد، آن را بخواند و نسبت به آن تدبر داشته باشد، طلاب وظیفه دارند که به مردم یادآوری کنند که قرآن تنها برای احترام گذاشتن نیست بلکه باید به آن عمل کنند، قرآن کریم باید برنامه زندگی انسان باشد.

آیت الله مقتدایی با بیان این که روحانیت باید مردم و جامعه را به وحدت و اتحاد دعوت کند، گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب همه اقشار مردم پای صندوق های رأی حضور پیدا کردند و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات