۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۰۰۰۲۱
تولیت بقعه امامزاده ابراهیم کرمانشاه:

بهترین راه استغفار، انس با قرآن و آموزه های دینی است

تولیت بقعه امامزاده ابراهیم کرمانشاه با اشاره به اینکه بهترین راه استغفار، انس با قرآن و آموزه های دینی است، گفت: مسلمانان باید از فرصت گرانبهای ماه مبارک رمضان جهت استغفار و توبه از گناهان و کردار ناشایست خود بهره ببرند.
حجت الاسلام یزدان عزیزی

حجت الاسلام یزدان عزیزی، تولیت بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: مسلمانان باید از این فرصت جهت استغفار و توبه از گناهان و کردار ناشایست خود بهره ببرند.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: بهترین راه برای استغفار و بازگشت از گناهان، انس با قرآن کریم و آموزه های عمیق و والای این کتاب آسمانی است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به اهمیت منبر و خطابه تأکید کرد، زیرا منبرهای خوب و پربار اثرگذاری ویژه ای در تقویت بنیه دینی و معنوی مردم خواهد داشت.

وی در ادامه مطرح کرد: باید منبرها در بردارنده قرآن و حدیث و شعر و داستانهای آموزنده بوده و مطالب به روز را در قالب سخنان دلنشین به مردم منتقل کند.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: بهتر است زبان منبرها عامیانه تر بوده و مخاطبان عام مدنظر قرار گیرند، باید از این فرصت برای مطرح ساختن مشکلات جامعه، خانواده ها و نسل جوان بهره برد و راه حل های مناسب و عملی برای برطرف ساختن این مشکلات بیان کرد.

تولیت بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه بیان داشت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقرب به خداوند متعال و تهذیب و تزکیه نفس از آمال و خواسته های ناصحیح و نامشروع دنیوی است، بهترین سعادت برای انسان دستیابی به مقام قرب الهی و جلب رضای خداوند متعال است.

وی در ادامه اظهار داشت: عمر انسان کوتاه بوده و بهره گیری از فرصتهای معنوی کاری عاقلانه در جهت پربارتر نمودن پرونده اعمال خود است، بنابراین باید در هر نماز و عبادت به گونه ای به مناجات با خدا پرداخت که گویی آخرین نماز و عبادت انسان است.

حجت الاسلام عزیزی در پایان بیان داشت: تمام افراد توانا به امر تبلیغ و خطابه، باید در جهت هدایت مردم تلاش کرده و صراط مستقیم را به آنها بنمایانند، گفتنی است باید مبلغان پیش از دعوت دیگران به صراط حق، خود عامل به گفته های خود باشند تا دعوت نظری و عملی همزمان تحقق یابد./857/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات