۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۰۰۰۲۰
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

تمام نعمات الهی زیرمجموعه نعمت ولایت و هدایت هستند

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه تمامی نعمات الهی زیر مجموعه نعمت ولایت و هدایت هستند، گفت: طلاب سعی و تلاش داشته با نعمت هدایت را تقویت کنند که بتوانند دیگران را هدایت کنند
جلسه امروز عصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شاندیز با بیان اینکه مردم از قدیم الایام روحانیت را به عنوان مهم شاگردی مکتب امام صادق (ع) می شناختند، اظهار داشت: اگر بتوانیم این عنوان را به حقیقت نزدیک کنیم بالاترین و بزرگترین پیروزی را در زندگانی پیدا کرده ایم.

وی با بیان اینکه توفیق شاگردی مکتب جعفری، بزرگترین توفیقی است که در اختیار طلاب و روحانیت قرار داده شده است و باید بتوانیم از این مکتب، بهترین بهره برداری در جهت تبلیغ حقایق دین انجام دهیم، گفت: بیش از 95 درصد از علوم دینی از امام صادق(ع) به ما رسیده است.

حجت الاسلام حائری سربازی امام زمان(عج) را دومین برداشت مردم در مورد روحانیت و طلاب دانست و افزود: سربازی امام زمان(عج)، افتخاری بزرگ و عزتی برتر است که باید در جهت حفظ این دو مهم تلاش کنیم.

وی عالم شدن و عمیق خواندن دروس را مهمترین وظیفه طلاب در جهت شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان (عج) دانست و ادامه داد: این دو موقعیت از موقعیت های مهم است که باید قدردان این نعمات بود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده درست از دو فرصت جوانی و عمر تأکید کرد و اظهار داشت: در روایت آمده است که فردای قیامت هم از عمر و هم از جوانی انسان سؤال می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه بالاترین و برترین موقعیت ها برای طلاب جوان محیا است که باید قدردان آن باشند، گفت: استعدادهایی که خداوند در اختیار جوانان داده جایگاه بالاترین ظرفیت برای پرورش و رشد را دارد.

حجت الاسلام حائری نعمت حافظه، سلامت و شادابی را از مهمترین نعمت های دوران جوانی دانست و ابراز داشت: باید قدردان این نعمات بود و سعی و تلاش کرد تا با این نعمات، علم خود را بالا برد.

وی با تأکید بر اینکه نعمت جوانی از بهترین نعمت‌های خداوند است، ادامه داد: علمایي چون شهید بهشتی و شهید مطهری که به آن درجه علمی رسیدند، افراد گوشه‌گیر و انزواطلبی نبودند بلکه این عزیزان در عین‌ حالی که در جمع وجود داشتند؛ براي خود برنامه‌هایی داشتند و از دوران جواني خود بيشترين استفاده را برده‌اند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند «إذا أرادَ اللّهُ بِعَبدٍ خَيراً، زَهَّدَهُ فِي الدُّنيا، وفَقَّهَهُ فِي الدّينَ، وبَصَّرَهُ عُيوبَها؛ اگر خداوند خير بنده اى را اراده كند، او را فقیه و دین شناس می کند»، دین شناسی و آموزش دین به دیگران را دو نعمت مهم برای طلاب و روحانیت دانست و افزود: نعمت هدایت شدن و هدایتگری جزء برترین و بالاترین نعمت های خداوند متعال است .

وی در پایان با بیان اینکه تمامی نعمات الهی زیر مجموعه نعمت ولایت و هدایت است، گفت: طلاب سعی و تلاش کنند نعمت هدایت را تقویت کنند که بتوانند دیگران را هدایت کنند.

گفتنی است، ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، پاسخگویی به سؤالات و پیگیری مشکلات طلاب از دیگر محورهای این دیدار بود./۸۵۹/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات