۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۰۰۰۱۳
آیت‌الله محمدی ری شهری:

عبادت انسان در برابر کرامت الهی هیچ است

آیت الله ری شهری با بیان اینکه عبادات انسان در برابر کرامت الهی هیچ است، گفت: یکی از زیورهای مردم صالح و با تقوا آن است که کارهای خیر خود را هرچند که فراوان باشد اندک می‌بینند.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه در حوزه علمیه همین آستان، گفت: یکی از زیورهای مردم صالح و باتقوا آن است که کارهای خیر خود را هر چند که فراوان باشد اندک می‌بینند.

وی افزود: این اندک دیدن ریشه در معرفت آنان دارد اگر کسی اهل معرفت و بصیرت باشد به دو دلیل به هر میزان که کار نیکو انجام دهد آن اعمال در نظرش زیاد نمی‌آید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان مؤمن عبادت و اعمال خیر خود را هنگامی که در مقابل عظمت حضرت حق قرار می‌دهد به این درجه از درک و معرفت می‌رسد که اعمال او در مقابل این دریای بی انتها هیچ نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع)، گفت: حضرت می‌فرمایند: فرشتگان با وجود اینکه اعمال عبادی خود را زیاد به شمار نمی‌آورند اگر به عظمت خداوند پی ببرند عبادات خود را ناچیز خواهند دید.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عبادات انسان در برابر کرامت الهی هیچ است، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند: کسانی که اهل کار خیر هستند و برای کسب ثواب انجام می‌دهند و خود را برای عبادت من به رنج می‌افکنند، مبادا بر اعمال خیر خود تکیه کنند چرا انسان‌ها به هر میزان که عبادت کنند آنگونه که شایسته من است نمی‌توانند عبادت کنند.

آیت‌الله محمدی ری شهری خاطرنشان کرد: اعمال نیکوی انسان مانند شهادت در برابر کرامت و عنایتی که خداوند به شهدا روا دارد هیچ است برهمین اساس شهدا در جهان آخرت از خداوند درخواست می‌کنند که مجدد به عالم دنیا بازگشته تا در راه خدا دوباره شهید شوند.

وی افزود: هیچ انسانی در عالم آخرت از خداوند درخواست نمی‌کند که به عالم دنیا بازگردد اما شهید به حدی مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرد که از خداوند متعال درخواست بازگشت مجدد و شهادت در راه او می‌کند./813/۲۰۲/ب2

  

ارسال نظرات