۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۹۹۹۹۸
پژوهشگر حوزوی:

نگاه کلی به افزایش شوق مطالعه در قانون گزاران و مجریان وجود ندارد

پژوهشگر حوزوی گفت: متاسفانه به نظر می رسد نگاه کلی به افزایش شوق مطالعه در قانون گزاران و مجریان وجود ندارد، باید به برنامه های سلیقه ای نظیر مسابقات کتابخوانی و در دسترس قرار دادن کتاب متکی بود.
حجت الاسلام بحرانی

حجت الاسلام مصطفی بحرانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور گفت: برای تحقق این امر مهم باید دو راهکار مناسب و عملی را مدنظر قرار داد و از دو جهت اعم از سیاستگذاری کلان در سطح مسؤولان و هم از طریق برنامه های اجرایی با سلیقه و متناسب با هر قشری ورود کرد.

وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد نگاه کلی به افزایش شوق مطالعه در قانون گزاران و مجریان وجود ندارد، بنابراین باید به برنامه های سلیقه ای متکی بود.

محقق و پژوهشگر حوزوزی ادامه داد: با اجرای مسابقات کتابخوانی، در دسترس قرار دادن کتاب به ویژه کتاب های پرمخاطب می توان این مهم را به سرانجام رساند.

حجت الاسلام بحرانی تصریح کرد: هدیه کتاب از جهتی هزینه گزاف و زیادی را می طلبد، از جهتی دیگر ممکن است متناسب با سلیقه مخاطب نباشد بنابراین راهکار مناسب و اثرگذاری نیست.

وی همچنین افزود: فرهنگ سازی و انتقال و یا تاثیرگذاری فرهنگ ، فرآیند زمان بر و مشکلی است که یک عامل اساسی برای افزایش آگاهی لایه های مختلف جامعه است که از اهم راه های آن کتاب و کتابخوانی است.

پژوهشگر حوزوی ابراز داشت: کتاب خوان حرفه ای شدن در اثر یک برنامه دقیق از کودکی، ایجاد انگیزه در نوجوانی و سوق دادن وی به دریافت اطلاعات از کتاب در سنین بالاتر است.

حجت الاسلام بحرانی، مطالعه و خواندن را در افزایش معلومات و دانسته ها مؤثر خواند و ادامه داد: ارتقای سطح معلومات اهمیت زیادی دارد؛ زیرا هنگام مطالعه، فرد نتیجه زحمات نویسنده را می خواند.

وی ادامه داد: گاه با خواندن یکی دو صفحه از کتاب، آگاهی های زیادی نصیب خواننده می شود، شاید به همین دلیل حضرت علی(ع) کتاب ها را باغ های دانشمندان می خواند؛ زیرا همانطور که باغ ها سرشار از میوه، محصول وگل هستند، کتاب ها نیز پر از محصولات و اطلاعات مفیدند.

محقق حوزوی با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه گفت: همین بس که دانشمندان و علما به واسطه کتاب و مطالعه به این مقام رسیده اند.

حجت الاسلام بحرانی در پایان به نویسندگان توصیه کرد: کتاب ها در چارچوب اسلام و موازین کشور و مطابق نیازهای جامعه به شکل تخصصی منتشر شود، چراکه کتاب های تخصصی باعث ارتقای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی جامعه می شود./851/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات