۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۹۹۹۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مهم­ترین رسالت روحانیان در ماه رمضان ارتقای بُعد معنوی مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج تفکر اصیل اسلامی است، گفت: در ماه روحانیان به‌صورت ویژه وظیفه دارند برای ارتقای بعد معنوی مردم فعالیت کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ که در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: ایام ماه مبارک رمضان بهترین موعد عبادت و بندگی و همچنین بهار قرآن است؛ ازاین‌رو باید از این فرصت بیشترین استفاده معنوی را بکنیم.

وی افزود: با توجه به رسالت­ های نهاد تبلیغات اسلامی مبنی بر گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و در راستای ایجاد فضای معنوی بیشتر در جامعه، لازم است در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و قرآنی به‌صورت منظم برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: رساندن پیام الهی و محتوای وحی به مخاطبان از نخستین وظایف پیامبران الهی است و مبلغان دینی هم که وارثان علمی انبیای الهی هستند، باید با شناخت راه و روش آنان در این عرصه بزرگ گام بردارند.

وی با یادآوری وظایف روحانیان مبلغ در ایام ماه رمضان، اضافه کرد: اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، قرائت ادعیه و برگزاری جلسات آموزشی تجوید و تفسیر قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین برنامه‌های مبلغین اعزامی در ماه رمضان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی برپایی جلسات آموزشی صحت قرائت نماز، جزءخوانی و ختم قرآن کریم، برگزاری مسابقه با عنوان قرآن، کتاب زندگی، آموزش نکات تفسیری و غیره را از دیگر برنامه‌هایی دانست که با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ در ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توزیع کتاب «ره‌توشه» ویژه ماه مبارک رمضان در بین مبلغان اعزامی، خاطرنشان کرد: کتاب ره‌توشه ماه مبارک رمضان که به مبلغان اعزامی اهداء شده است، دارای مطالب مفید و مقالات متنوعی در زمینه عقاید، تاریخ و سیره، اخلاق و تربیت و خانواده و جامعه بوده و در پایان هم احکام کاربردی ماه مبارک رمضان را در معرض استفاده مبلغان قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این کتاب گروهی از پژوهشگران حوزوی با بررسی نیازهای فرهنگی دینی جامعه، موضوعاتی را پس از بررسی و جمع‌بندی مشخص می‌کنند تا محتوای مناسب با این موضوعات تهیه و در اختیار مبلغان قرار گیرد.

وی افزود: در این شماره با توجه به محتوای مهارتی و با موضوع اقتصاد مقاومتی مقالاتی با عناوین ماه مبارک رمضان، ماه خدا، ویژگی‌های عبادالرحمان در قرآن کریم، اطعام در آموزه‌های اسلام، نقش والدین در تشویق فرزندان به نماز، حضور قلب در نماز، شیوه‌های ایجاد امید در زندگی، نقش زن در موفقیت همسر و سایر مطالب سبک زندگی اسلامی در اختیار مبلغان قرار داده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آمادگی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: حسینیه‌ها و مساجد استان مانند سنوات گذشته غبارروبی شده و برنامه‌های ویژه‌ای متناسب با این ایام مانند اقامه نماز، تبیین احکام و معارف اسلامی از سوی روحانیون و برگزاری مراسم پرفیض ختم قرآن توسط قاریان در مساجد تدارک دیده شده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای میلاد امام حسن (ع) و شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر تدارک دیده شده و همه مساجد شهری و روستایی آماده پذیرایی از روزه‌داران هستند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات