۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۹۹۶۹
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد؛

برگزاری طرح ضیافت الهی با حضور ۳۴ روحانی مبلغ در ۳۳ امامزاده خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ۳۳ امامزاده شاخص استان همزمان با ماه رمضان، گفت: در این طرح ۳۹ روحانی مبلغ بومی و اعزامی مشارکت خواهند داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ظرفیت بسیار خوبی برای تعلیم و ترویج معارف دینی در بین جوانان بوده و ماهی پر از فضیلت و بخشش است که می‌توان در این ماه با خودسازی و تزکیه نفس به تعالی رسید.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان با عنوان طرح ضیافت الهی در 33 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان و استفاده از برنامه‌های طرح ضیافت الهی فرصت ذی‌قیمتی برای خودسازی و تمرین بندگی است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به مشارکت 39 روحانی مبلغ در این طرح، افزود: در طرح ضیافت الهی امامزاده‌های استان 12 روحانی بومی و 22 نفر روحانی اعزامی مبلغ از قم در ایام مبارک رمضان در استان حضور دارند و روحانیان مستقر هم در پنج بقعه متبرک استان فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم بوده و به تبلیغ و ترویج علوم دینی بپردازند.

وی اضافه کرد: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در سطح استان از ششم خرداد تا چهارم تیر برگزار می‌شود تا مردم با استفاده از برنامه‌های طرح ضیافت الهی از برکات ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برده و فضای جامعه به نور الهی معطر شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، بیان احکام شرعی، راه‌اندازی خیمه‌های معرفتی، مراسم شب‌های احیا، دعای افتتاح، ترتیل خوانی و جزء خوانی قرآن کریم و افطاری ساده ازجمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

 وی با اشاره به اینکه تمام این برنامه‌ها در همه 33 امامزاده برگزار نمی‌شود و هر برنامه در تعداد مشخصی از امامزاده‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: در این راستا خیمه‌های معرفت در هشت بقعه استان برپا شده و برگزاری جشن میلاد امام مجتبی (ع) و سفره کریمه هم در 16 بقعه استان پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با تأکید بر اینکه تقسیم‌بندی‌ها به دلیل تراکم برنامه‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: در قالب طرح ضیافت الهی مراسم شب‌های قدر در 21 امامزاده، سخنرانی در 19 بقعه استان و ویژه‌برنامه وفات حضرت خدیجه در 13 بقعه استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در سطح استان برگزاری شب شهادت و شام شهادت حضرت علی (ع) در 22 بقعه، برپایی نمایشگاه ضیافت الهی در سه امامزاده، اجرای نیات واقفان در هفت بقعه، برپایی سفره‌های افطاری ساده در 21 بقعه، برگزاری تفسیر قرآن در شش بقعه، ترتیل، جز خوانی قرآن در 9 امامزاده و اقامه نماز عید فطر در 23 امامزاده شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی است.

حجت اسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه جزء خوانی ویژه پخش روزانه از صداوسیما در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، اظهار داشت: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و بین‌المللی در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیری که در استان روی داد، افزود: در زلزله اخیر بجنورد 90 درصد دو بقعه در شهرستان تخریب شده و اداره کل اوقاف برای بازسازی آن اعتباری در اختیار ندارد؛ اما امیدواریم از سوی ستاد بحران برای بازسازی این بقعه‌های متبرکه اعتبار تعیین شود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات