۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۹۹۳۸
روحانی اهل تسنن هند در گفت‌وگو با رسا؛

حاکمان سعودی منافع اسلام را زیر پا نگذارند/ خروجی اجلاس ریاض مبارزه با تروریسم نیست

یکی از روحانیان اهل تسنن هند از سردمداران سعودی خواست به خاطر قدرت منافع جهان اسلام را زیرپا نگذارند.
مولانا مفتی محمد مکرم احمد

مولانا مفتی محمد مکرم احمد، از ائمه جماعت دهلی هند در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به تقویت رابطه آمریکا و عربستان سعودی در چند دهه گذشته، گفت: این روابط بدون شک جای تفکر دارد، اینکه چرا ترامپ عربستان را به عنوان اولین سفر خارجی خود انتخاب کرد پرسش مهمی است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت.

وی افزود: رابطه آل‌سعود با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ابدا برای مسلمانان جالب نیست. ما نباید در سرزمین وحی شاهد چنین کنفرانس‌های تفرقه افکنانه ای باشیم و آل‌سعود بهتر است از احساسات دینی مسلمانان سوء استفاده نکند.

این روحانی اهل‌تسنن هندی با انتقاد از دستور کار اجلاس ریاض، خاطرنشان کرد: ضروری بود دراین اجلاس در رابطه با اسلام هراسی در غرب بحث شود اما هیچ بحثی در این مورد صورت نپذیرفت. حال اینکه ما شاهد افزایش روز افزون نقض حقوق زنان و مردان مسلمان در غرب هستیم.

وی افزود: متاسفانه این اجلاس به جای مقابله با تروریسم گروه‌هایی که با تروریسم می‌جنگند را تضعیف کرد. همچنین تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای اسلامی که از سوی استکبار وضع می‌شود به هیچ وجه مورد توجه سران اسلامی قرار نگرفت.

مفتی محمد مکرم احمد بی‌تفاوتی سران کشورهای اسلامی نسبت به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی را غم‌انگیز توصیف و تصریح کرد: وضعیت اسفناک مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه دولتمردان مسلمان را ترغیب نکرد که به مطالبه گری از رییس جمهور آمریکا بپردازند.

وی از پادشاه عربستان خواست که به خاطر حکومت اصول اسلامی را زیر پا نگذارد. این روحانی هندی ادامه داد: نباید به خاطر برخی مصالح شخصی آزادی امت اسلامی و منافع آن را زیر پا گذاشت. امروز در سوریه، عراق، فلسطین و یمن مسلمانان با مشکلات جدی هستند که نیازمند راه حل مسالمت آمیز است.

مفتی محمد مکرم احمد آمریکا و متحدانش را دشمن منافع جهان اسلام دانست و گفت: تجربه نشان داده است که استکبار تنها نابودی جهان اسلام را می‌خواهد در مقابله با این توطئه جهان اسلام باید هوشیار باشد. از عربستان هم می‌خواهیم که مقدسات و اصول اسلامی را هتک نکند./۹۸۹/ب914/ک

 

فیض روضوی
ارسال نظرات