۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۹۹۹۱۸
امام جمعه بندرعباس مطرح کرد؛

فعالیت ۴ هزار و ۷۰۰ اتاق فکر دشمن علیه جهان اسلام و ایران

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ اتاق فکر در کل دنیا علیه جهان اسلام و در رأس آن، ایران اسلامی در حال فعالیت است که ۲۵۰۰ اتاق آن در آمریکا فعالیت دارد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در سالن اجتماعات گاز بندرعباس گفت: حضور مردم با هدف پاسخ به ندای رهبری از مهمترین نکات انتخابات است و دشمنان و معاندان نیز به این امر واقف و معترف هستند.

وی افزود: تعبیر مقام معظم رهبری از انتخاب کاندیدا توسط افراد را اختلاف سلیقه دانستند اما برخی به رای دهندگان به کاندیداها تهمت هایی می زنند که این امر ناپسند سبب تضعیف پایه های نظام و جایگاه رهبری می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات نشانه آگاهی و بصیرت مردم در مسائل سیاسی است.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به حملات دشمنان به احکام الهی از جمله خمس اظهارکرد: این حمله ها از سوی سکولارها و وهابیت خبیث و مسلمانان ناآگاه هر روزه بر ما روا داشته میشود؛4 هزار و 700 اتاق فکر در کل دنیا علیه جهان اسلام و جهان سوم و در راس آن، ایران اسلامی در حال فعالیت است که 2500 اتاق در آمریکا فعالیت دارد.

وی گفت: یکی از اهداف دشمنان حمله به احکام الهی است؛ در این دوره وانفسای هجوم به اسلام این سوال امروز مطرح است که آیا نباید مکتب امام صادق(ع) را در این روزهای سخت یاری کنیم؛ اگر مکتب اهل بیت(ع) آنگونه که هست، تبیین شود، انسان ها چارهای جز تبعیت از این مکتب ندارد.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این مطلب که سخنان اهل بیت(ع) شیرین است به شرطی که ما بتوانیم این سخنان را به دنیا ارایه دهیم تصریح کرد: اگر مکتب اسلام و تشیع، در صورت اصلی خود آشکار شود، دنیا از آن ما است و الا اگر چنین نشود دیگران این گوی را خواهند ربود؛ چون مشکل ما در ارایه چهره واقعی اسلام است.

وی گفت: اتاق های فکر استکبار اندیشه ای جز نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سر ندارند، دشمنان به خوبی می داند که در مسائل اقتصادی به خارج از کشور وابسته ایم تا جایی که غیرضروری ترین کالاها را از چین وارد می کنیم.

آیت الله نعیم آبادی دربخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: عالم موفق باید آشنا به زمان خود باشد و در سخنرانی های خود مسائل شبهه انگیز ایراد نکند و به جنگ عرفان های کاذب برود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: مبلغان از فرصت ماه مبارک رمضان در ارتقای سطح آگاهی های مردم در حوزه مسائل دینی استفاده کنند، یک مبلغ باید شرایط حساس جامعه اسلامی را درک کند و بر اساس حساسیت های ایجاد شده گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان باید شرایط جامعه را به خوبی بشناسند و ملموسات را بیان کنند گفت: بیان برکات انقلاب اسلانی و جایگاه رهبری به زبان ساده از وظایف مبلغان است و ضروری است تا جایگاه ولایت فقیه و اهمیت آن به خوبی برای عموم به ویژه جوانان تبیین شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قرآن عمیق ترین و در عین حال ساده ترین کتاب راهنمای بشر برای زندگی بهتر است بر معرفی امام و رهبری تاکید داشت و افزود: بداندیشان و ناآگاهان باید از نحوه زندگی رهبری آگاه شوند و فکر نکنند ایشان همچون دیگر حاکمان زندگی اشرافی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه سخنان خود همچنین تاکید کرد: مبلغان باید دستاوردها و ارزش های انقلاب و جایگاه امام برای مردم را تفسیر کنند و نسل جوان را با اندیشه های امام راحل آشنا سازند.

وی با اشاره به شبهه قرآنی نبود خمس به وجود حداقل چهار آیه قرآن درباره خمس اشاره کرد و افزود: در کنار آیه 41 انفال، آیه ويل للمطففين قراردارد؛ درباره آیه 41 سوره انفال نیز بیان می کنند که این بحث مرتبط به جنگ است؛ ولی آنچه بزرگان اهل سنت و شیعه درباره غنمت بیان کرده اند؛ غنیمت آن چیزی است که با تلاش جمع و فرد بدست بیاید؛ این آیه نیز به صورت عام بیان شده است و خداوند به ما امر کرده است، یک پنجم هر آنچه بدست آورده را باید در راه خدا بدهید.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به نقش خمس در تعالی فرهنگی جامعه به اذعان تفسیر طبری درباره عام بودن این آیه و عدم انحصار غنیمت در جنگ گفت: متاسفانه درباره خمس بسیار کم کار بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: حل مسایل مالی مساجد نیمه کاره، دانشگاه ها و حوزه های علمیه که استقلال خود را در اعصار و قرون حفظ کرده است به خمس وابسته است؛ مفیدترین و مردمی ‏ترین مجموعه؛ حوزه‏ های علمیه  است، اینکه حرف و سخن مراجع بزرگ ما از جمله میرزای شیرازی اینگونه اثر کرد به دلیل همین استقلال بود.

وی تصریح کرد: کسی نباید بگوید که خمس به من تعلق نمی گیرد؛ همه ما باید به یاری دین بیاییم، زیرا امام هشتم ما بیان کردند که خمس، یاری دین ما است؛ اگر همان پیرزنی که از کمیته امداد امام خمینی(ره) حقوق می گیرد، اگر دو هزار تومان از مخارج او بیشتر می شود باید خمس آن را بدهد.

وی افزود: نباید به شکل سلیقه ای دین را تعریف و توجیه کنیم؛ امر دین به مراجع سپرده شده است و باید احکام را از مراجع اخذ کنیم.

رییس بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس اظهار کرد: این بنیاد، بنیاد اخذالخمس نیست، در این بنیاد به دنبال احیای فرهنگ خمس هستیم. /851/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات