۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۹۹۱۶

اهداف کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تبیین شد

تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش اسلام و تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی از اهداف کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به شمار می رود.
حجت الاسلام خوشخو

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خوش خو، معاون بین الملل کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»که ظهر امروز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر شیعه ستیزی به عنوان یک حرکت جهانی از سوی دشمنان طراحی و برنامه ریزی شده است، گفت: در همین راستا حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصمیم بر برگزاری کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» گرفتند تا به وسیله برگزاری این کنگره بتوان یک اقدام مؤثر فرهنگی در مقابله با این جریان انجام داد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره تبیین نقش اهل بیت(ع) و پیروان آنها در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش اسلام و تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی است.

معاون بین الملل کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با بیان این که این کنگره در مناطق شبه جزیره عربستان، ایران، ماوراءالنهر و آسیای میانه، آفریقا، بالکان، عراق، شبه قاره هند، شامات، افریقا، ماوراءالنهر و آسیای جنوب شرقی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون تعدادی پیش نشست از این همایش برگزار شده و همچنان مراکز علمی خواستار برگزاری پیش نشست هایی از این همایش در مرکز علمی خود هستند و از سویی در دو کشور هند و مالزی نیز پیش نشست های بین المللی برگزار شده است.

حجت الاسلام خوش خو ادامه داد: کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» دارای چهارده کمیته علوم قرآن، علوم حدیث، فقه و اصول، کلام، علوم ادبی، علوم عقلی، اخلاق و تربیت و عرفان، تاریخ و جغرافیا، علوم انسانی دیگر، علوم طبیعی و بانوان است.

وی در ارتباط با بخش بانوان این کنگره افزود: بانوان نقش بسزایی در گسترش علوم اسلامی داشته و دارند و از سویی بانوان طلبه صاحب نظر در حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) حضور دارند که موجب پیشتاز بودن این مراکز علمی شده اند و در حال حاضر نیز حرکت و علم آنها در حوزه های علمیه کمتر از برادران نیست.

معاون بین الملل کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با تاکید بر تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۳۱ خرداد، یادآور شد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق سایت کنگره به نشانی  www.shia-congress.com  و ایمیل info@shia-congress.com  و یا به صورت حضوری به نشانی قم، جمکران، ابتدای بلوار انتظار، مجتمع دارالولایه، ساختمان دارالاعلام، طبقه اول ارسال کنند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات