۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۹۸۳۵
درماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

تبلیغ ۲۷۵ روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم خوزستان

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان از فعالیت های تبلیغی ۲۷۵ روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم خبر داد.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام مهدی علیزاده، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: در روستاهای استان 275 مبلغ مشغول به کار تبلیغ امور دینی هستند که در ماه مبارک رمضان براساس شرح وظایف به فعالیت های بیشتر تبلیغی از قبیل کرسی های تلاوت قرآن که همیشه از فرمایشات مقام معظم رهبری است، می پردازند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان با تشریح برنامه کرسی تلاوت اظهار داشت: بنا داریم کرسی های تلاوت را در روستاها و مناطق حاشیه در طول سال به مدت یک جلسه در ماه برگزار کنیم.

این مقام مسؤول در ادامه ابراز داشت: برخی از مناطق محروم که مبلغ ندارند براساس نیاز و درخواست آنها به مدت یک ماه و آن هم در ماه مبارک رمضان روحانیان را جهت تبلیغ امور دینی و تهذیبی اعزام خواهیم کرد.

حجت الاسلام علیزاده در رابطه با تاریخ نام نویسی مبلغان و اعزام آنان خاطرنشان کرد: نام نویسی از روزهای گذشته آغاز شده و تاروز چهارشنبه این هفته ادامه خواهد یافت و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مبلغان در محل تبلیغ استقرار خواهند یافت.

وی با بیان اینکه مبلغان بومی هستند، افزود: با توجه به درخواست مناطق و قومیت های متفاوت در استان فقط از مبلغان بومی استفاده خواهیم کرد.

معاون تبلیغ آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان درباره همکاری دیگر ارگانها با این نهاد تبلیغی اظهار داشت: تعامل سازنده و بسیار مطلوبی را با دیگر نهادها داشتیم به ویژه با بسیج طلاب که پس از جلسات متعدد با این نهاد مناطق مهم و هدف که نیاز به مبلغ دارند، شناسایی شدند.

حجت الاسلام علیزاده با تشریح نحوه فعالیت های مبلغان خاطرنشان کرد: فعالیت های مبلغان اغلب در رابطه با مسائل معنوی و تهذیبی از قبیل مباحث قرآنی است.

وی در پایان ابراز داشت: فعالیت مبلغان در این ماه مبارک تا نماز عید فطر به پایان خواهد رسید./302/9453/ب1

 

ارسال نظرات