۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۹۹۸۰۵
آیت‌الله دستغیب در جمع روابط عمومی‌ها مطرح کرد؛

نقش مهم روابط عمومی‌ها در خنثی کردن توطئه دشمنان نظام

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اهمیت و حساسیت کار روابط عمومی‌ها در ایجاد روابط حسنه بین مردم و ادارات، گفت: یکی از کارهای بسیار مهم روابط عمومی خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.
ایت الله سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب امروز در جمع مدیران و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌های استان فارس به مناسبت هفته روابط عمومی اظهار داشت: یک بخش از نیروی دشمن روی سازمان‌های کشور متمرکز شده که نقش روابط عمومی‌ها در انعکاس صحیح و به موقع مطالب، می‌تواند خنثی‌کننده این توطئه‌ها باشد.

وی افزود: امروز دشمن سعی دارد که نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و با بزرگ کردن نقاط ضعف سازمان‌ها، در مدیریت کشور اختلال ایجاد کند که در این راستا نقش مدیران روابط عمومی در برخورد به موقع با این خصومت‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه کار روابط عمومی‌ها سازندگی است، اظهار داشت: امروز یک مجموعه گسترده با تشکیلات پیچیده در دنیا سعی می‌کند که اسلام را یک آیین ترسناک جلوه دهد که عالمان دین نیز با مجاهدت خود یک سؤال و شبهه را بی‌جواب نگذاشته‌اند و در اینجا نقش روابط عمومی‌ها نیز در انعکاس صحیح و متین اطلاعات مانند علمای دین است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری انعکاس درست مطالب را نیز بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: گاهی یک مطلب متین بد انعکاس پیدا می‌کند که متأسفانه اثرات معکوس دارد و موجب ضربه زدن به سازمان مربوطه می‌شود؛ بنابراین مدیران روابط عمومی باید با روش و نحوه دفاع از موضوعی که قابل دفاع و برحق است، آشنایی داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که شأن روابط عمومی‌ها از دروغ و انعکاس اخبار نادرست بری است، افزود: روابط عمومی باید با دید اصلاح‌گرایانه واقعیات موجود اداره خود را با روش صحیح انعکاس دهد و افراط و تفریط در این زمینه نادرست و کاری جاهلانه است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: روابط عمومی‌ها می‌توانند از ایجاد بدبینی به سازمان‌ها جلوگیری کرده و نقش مهم اصلاح ذات‌البین را بین مردم و مجموعه مدیریتی خود ایجاد کنند.

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: برخی مواقع ضعف‌هایی در سازمان‌ها مشاهده می‌شود که باید به آن معترف بود اما در بیشتر مواقع اطلاع‌رسانی صحیح از بدبینی‌ها جلوگیری کرده است که در این راستا نقش روابط عمومی‌ها بی‌نظیر است.

آیت‌الله دستغیب در پایان این نشست صمیمی با استقبال از پذیرفتن مسؤولان روابط عمومی‌ها به عنوان خادم افتخاری حرم شاه‌چراغ (ع) اظهار داشت: شأن روابط عمومی‌ها می‌طلبد که خادم افتخاری حرم باشند و بنده با این تصمیم موافقم.

در ابتدای این نشست مسعود عطایی نژاد مسؤول روابط عمومی‌های استان فارس گزارشی کوتاه از عملکرد حوزه روابط عمومی در این استان و برنامه‌های هفته روابط عمومی ارائه کرد و پس از آن شهرام محدث، ابراهیم اژدری و فاطمه فرشته‌حکمت به ترتیب مدیران روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور فارس و سازمان قطار شهری شیراز به ارائه نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود پیرامون مسائل مربوط به روابط عمومی‌ها پرداختند.

در پایان این نشست نیز از دو مدیر روابط عمومی برتر استان فارس آقایان احمدرضا رضازاده مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مظاهری‌زاده مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز به جهت انجام کارهای خلاقانه در امور محوله، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد./۱۰۱/۹۱۹/ب۱

ارسال نظرات