۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۹۹۸۰۱
حجت الاسلام سالک:

رییس جمهور منتخب پاسخگوی وعده‌ها و مطالبات باشد

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که مردم در انتخابات رسالت خود را انجام دادند از رییس جمهور منتخب خواست که پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
حجت الاسلام سالک حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام  احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مردم پیروز انتخابات هستند، با تجلیل از حماسه آفرینی مردم گفت: حضور پرشور، با شعور و با بصیرت ملت ایران پای صندوق های رأی، نشان مدیریت  موفق شخص رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: بیش از 40 میلیون نفر از مردم در انتخابات شرکت داشتند که موضع گیری جدید خود را در برابر دشمنان اسلام با وحدت کلمه حول ولایت اعلام کردند، بار سنگین دولت دوازدهم در پاسخگویی با مطالبات بسیار سنگین تر شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که دولت یازدهم کارامدی لازم را برای پاسخگویی به بار سنگین اعتماد مردم نداشت، اظهار کرد: خودشان اعلام کردند اشتباهات را حل می کنیم و در دولت دوازدهم بهتر عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانند جبران سوختگی های گذشته خود را انجام دهند و به مطالبات رهبری و مردم پاسخ بگویند، از دولت جدید می خواهیم که با رهبری زاویه نگیرد و آنچه را که رهبر انقلاب در 38 عنوان تبیین سیاست ها کردند و با سند بالادستی، مقدمات 1404 در تراز انقلاب اسلامی و مردم تدوین کنند و به منصه ظهور برسانند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که امیدوارم که به این نتیجه رسیده باشند که به دشمنان اسلام نمی توان اعتماد کرد، ابراز داشت: به دشمنان همانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث نمی توان اعتماد کرد، باید موضع حق طلبانه را دربرابر کفر و استکبار جهانی اعلام کنند، مجامله و غیر شفاف حرکت کردن در این مسیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی عنوان کرد: مردم رسالت خود را انجام دادند و حتی در خارج کشور، ایرانیان در انتخابات شرکت کردند و رأی دادند، از این به بعد مسؤولیت بر عهده شخص رییس جمهور و دولتی است که معرفی خواهد کرد و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: هرگونه بهانه اعم از نمی گذارند، نگذاشتند و نمی توانیم باید کنار گذاشته شود و باید پاسخگو باشند، باید ملت را به سطح خودکفایی در سطوح گوناگون برسانند،  در فناوری، هسته ای، موشکی و مسائلی که قدرت بازدارندگی ملت ایران بالا می رود، شاهد تقویت آن ها باشیم، ملت ایران با شرکت بیش از 40 میلیون نفر در انتخابات قدرت بازدارندگی خود را نشان دادند که باید تقویت شود.

وی با اشاره به ضرورت گذر از مسائل انتخاباتی اضافه کرد: دو بحث وجود دارد، یک بحث انتقادات منطقی و دور از تخریب است که باید ادامه پیدا کند، اساس حرکت بر انتقادات منطقی است؛ یک بحث موضوع رفاقت و فرمایش رهبر انقلاب است که نکاتی که مخالفان آقای روحانی داشتند باید جمع کنند و پاسخ دهند بالاخره 16 میلیون نفر حرف داشتند که باید در فضای اخلاقی شنیده شده و پاسخ صحیح داده شود./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات