۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۹۹۷۹۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

رییس جمهور منتخب وعده‌های خود را عملی کند

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که مردم با حضور حداکثری در انتخابات وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، گفت: آنچه پس از انتخابات مهم است، وظایفی است که رییس جمهور منتخب بایستی در قبال رأی همه جامعه انجام دهد.
حجت الاسلام مظاهر ابراهیمی

حجت الاسلام مظاهر ابراهیمی، استاد حوزه علمیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با بیان این که مردم با حضور حداکثری در انتخابات وظیفه خود را به خوبی انجام دادند، گفت: آنچه پس از انتخابات مهم است، وظایفی است که رییس جمهور منتخب بایستی در قبال رأی همه جامعه انجام دهد.

وی اظهار داشت: نامزد‌های ریاست جمهوری قبل از برگزاری انتخابات، برنامه‌های خود را برای چهار سال آینده اعلام کرده‌اند و وعده‌هایی به مردم داده‌اند، از این رو بر رییس جمهور منتخب ضروری است تا برنامه‌های خود را عملیاتی ساخته و وعده‌های خود را فراموش نکند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: هر کشور سرمایه‌ای دارد و سرمایه جمهوری اسلامی ایران نیز شهدای آن هستند، بنابراین نباید کاری کنیم تا خون شهدا هدر برود.

وی با تأکید بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره)، ابراز داشت: مردم برای این انقلاب زجر‌ها کشیده‌اند و خون‌ها داده‌اند، بنابراین رییس جمهور منتخب نباید از معیار‌های انقلاب فاصله بگیرد بلکه برای تحقق آرمان‌های امام راحل باید تمام توان خود را به کار گیرد.

این مبلغ علوم دینی در ادامه افزود: هر گاه از ارزش‌ها و معیار‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم، دشمنان داخلی و خارجی توانسته‌اند بر کشور ضربه بزنند. متأسفانه برخی مسؤولان گاهی اوقات ارزش‌ها و معیار‌های انقلاب را فراموش می‌کنند یا آن که خود را به فراموشی می‌زنند.

وی با قرائت آیه «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى»، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 39 سوره نجم، آینده هر انسانی را حاصل تلاش و کوشش او معرفی می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: خداوند در آیه مذکور به جای استفاده از لفظ (لِلمُؤمِن)، از واژه (لِلْإِنْسَانِ) استفاده کرد تا تأکید کند حاصل تلاش و کوشش بشر به میزان ایمان او بستگی ندارند بلکه هر انسانی حتی اگر کافر هم باشد، در صورتی که برای انجام وظایفش تلاش و کوشش کند، حاصل کار خود را دیده و به مقصدش خواهد رسید.

وی، پذیرش عملی ولایت فقیه را از مهم‌ترین وظایف رییس جمهور برشمرد و اظهار داشت: رییس جمهور در انجام کار‌های اجرایی کشور باید به میزان بالایی ولایت‌پذیری داشته باشد. متأسفانه برخی تنها در گفتار خود از ولایت فقیه یاد می‌کنند اما زمانی که نوبت به انجام مطالبات ولی‌فقیه می‌رسد، توجهی ندارند.  

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه مردم پس از انتخابات، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ مناظره‌ها و تبلیغات کاندیداها، همه به خاطر ایجاد شور و شوق انتخاباتی در جامعه است، از این رو پس از پایان انتخابات همه مردم باید با یکدیگر اتحاد، همدلی و همبستگی داشته باشند و به رأی اکثریت احترام گذاشته و رییس جمهور منتخب را حمایت کنند.

وی با تأکید بر این که مردم از انجام کار‌هایی که دشمن را شاد می‌کند، به شدت دوری کنند، ابراز داشت: دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد تا با ایجاد تفرقه میان جناح‌های سیاسی و اقوام مختلف به اهداف شوم خود برسد. /878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات