۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۴۹۹۷۸۲
روحانی معارض بحرینی در گفت‌وگو با رسا؛

آل‌خلیفه نماد اسلام و تشیع را مجرم شناخت/ مصادره وجوهات شرعی حرام‌خواری است

یکی از روحانیان بحرینی تاکید کرد که اتهامات وارده به شیخ عیسی قاسم از اساس واهی است و حکم امروز برای تثبیت این اتهامات است.
حجت الاسلا محمد علی التل

حجت الاسلام محمد علی التل، روحانی معارض بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تاکید براینکه رژیم منامه همه دستگاه‌های خود را معطوف از بین بردن شیعیان کرده است، گفت: آل خلیفه به دنبال آن است که وجود شیعیان در بحرین را ریشه کن کند. به تعبیر دیگر هدف اصلی از حکمی که امروز دادگاه منامه علیه شیخ عیسی قاسم صادر کرد ضربه وارد کردن به شیعیان است.

وی افزود: آل‌خلیفه شیعیان را مسلمان نمی‌داند و به طبع آن شیخ عیسی قاسم را به عنوان رهبر یک گروه خارج از اسلام محاکمه می‌کند. بحرین به عنوان کشوری اسلام ابدا نباید وارد این مسائل شود اما متاسفانه رژیم حاکم امروز نماد اسلام و نماد تشیع در بحرین را محاکمه کرد که این مساله بسیار  خطرناکی است.

این عالم بحرینی مجرم‌شناختن شیخ عیسی قاسم را مجرم‌شناختن طایفه شیعی بحرین توصیف کرد و گفت: آنها امروز علاوه بر محاکمه شیخ عیسی قاسم یکی از فرائض و اصول مهم تشیع را نیز مجرمانه توصیف کردند که هرگز پذیرفتی نیست.

وی در پاسخ به «دلایل همزمانی اعلام این حکم با سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه» گفت: در طول مدت اخیر حاکمان بحرین به دنبال فرصتی برای اعلام این حکم بودند. دیدار ملک حمد بن عیسی، پادشاه بحرین با دونالد ترامپ در واقع فرصتی برای صدور این حکم و مجرم شماردن شیخ عیسی قاسم است. همگان می‌دانند که آل خلیفه از مدت‌ها پیش تصمیم خود را برای صدور حکم گرفته است مساله تنها بر سر زمانبندی اعلام این حکم بود.

حجت الاسلام محمدعلی التل حکم صادره علیه شیخ عیسی قاسم را بسیار خطرناک توصیف و تصریح کرد: جزئیات حکم اخیر اهمیت چندانی ندارد آنچه مهم است نفس حکم و مجرم شناختن شیخ عیسی قاسم است. مجرم شناختن شیخ عیسی قاسم با هرحکم و به هر بهانه ای مجرم شناختن شیعیان بحرین است.

این فعال سیاسی بحرینی گفت: اتهام رهبر شیعیان بحرین از اساس واهی بود و امروز آل‌خلیفه تلاش کرد با صدور این حکم این اتهام را تثبیت کند. آنها به دنبال این هستند که در افکار عمومی بحرین و سایرکشورها اینگونه القا کنند که شیخ عیسی قاسم و شیعیان به خاطر برپایی برخی "فرائض نادرست" مجرم هستند.

وی مصادره اموال و وجوهات شرعی تحت تصرف شیخ عیسی قاسم را نا روا دانست و گفت: این اموال مُلک شیخ عیسی قاسم نیست و ایشان تنها امین این اموال و موظف به تقسیم آنها است. اموال مصادره شده از سوی آل‌خلیفه مال مغصوب و حرام است. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید «انما یأکلون نار فی بطونهم» این اموال باید به مستحقان می‌رسید و آل‌خلیفه با مصادره آن، حق آن افراد را تضییع کرده است.

حجت الاسلام محمد علی التل با تاکید براینکه مردم امروز به صورت فراگیر به این حکم واکنش نشان دادند، گفت: بحرینی‌ها در برابر این حکم خیزش خواهند کرد چرا که این حکم دین و مذهب آنان را هدف قرار داد./983/ب914/ک

ارسال نظرات