۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۹۹۷۶۹

کتابخوانی؛ شاخص توسعه فرهنگ

رییس جمعیت باوان فرهیخته استان هرمزگان با تاکید بر اینکه شاخص توسعه فرهنگ، مطالعه است، گفت: آسیب های فرهنگی هر جامعه به میزان رویکرد آن به بحث فرهنگ، مطالعه، توجه به تعالیم و مباحث علمی است.
مطالعه

مریم ریاضی تهرانی رییس جمعیت بانوان فرهیخته استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی و نقش آن در بصیرت و آگاهی بخشی به افراد جامعه گفت: بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از ناآگاهی است.

وی در ادامه افزود: چنانچه جامعه با کتاب و مطالعه انس بگیرد از این آسیب ها دوری می شود چرا که کتاب به افراد آگاهی، رشد و تعالی می بخشد.

رییس جمعیت باوان فرهیخته استان هرمزگان ادامه داد: به ویژه در شرایط کنونی که اینترنت و فضای مجازی مخاطبان زیادی دارد، باز هم کتاب از جایگاه خاصی برخوردار است.

ریاضی تهرانی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی، پایه فرهنگ هر جامعه است تصریح کرد: آسیب های فرهنگی هر جامعه به میزان رویکرد آن به بحث فرهنگ، مطالعه، توجه به تعالیم و مباحث علمی است.

وی با اشاره به مظلومیت کتاب و کتابخوانی در جامعه افزود: این دو مهم در جامعه کنونی مظلوم واقع شده است، در حالی که باید به عنوان یک فرهنگ، توسط رسانه ها، دولت، دانشگاه، حوزه و... در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ماندگاری آموختن از راه مطالعه بیشتر از شیوه های دیگر است گفت: آگاهی و اطلاع یافتن از علوم و دانش های مختلف از چند طریق میسر است، یک راه شنیدن است که انسان مطالبی را بشنود و بیاموزد، در شیوه بعدی با دیدن، اطلاعات فرد افزایش می یابد.

ریاضی تهرانی با تاکید بر اینکه شاخص توسعه فرهنگ، مطالعه است بیان کرد: متاسفانه این سال ها ترویج فرهنگ کتابخوانی کم شده و کارهایی که در فضاهایی مانند خانواده انجام شده، اما کم است، با توجه به گسترش فضاهای مجازی، باید جامعه بیشتر از قبل به کتابخوانی تشویق شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که آموزه های مکتب اسلام، سراسر فرهنگی است و در قرآن هم به قلم و کتاب سوگند یاد شده، بر امت مسلمان ایران واجب است، کتابخوانی را در رؤس امور خود قرار دهند و با مطالعه کتاب های مفید، بر معلومات و بصیرت خود بیفزایند./851/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات