۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۹۹۷۲۹

چند خبرکوتاه از خوزستان

شرکت دو میلیون و ۷۵ هزار خوزستانی در انتخابات، پیش بینی ۳۰ برنامه جزءخوانی در مسجدسلیمان، برگزاری مسابقه حفظ قرآن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، اعزام ۳۵ مبلغ به مساجد و هیأت های مذهبی در نیمه شعبان و حفظ قرآن، جامع ترین روش انس با قرآن کریم است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، شهاب رزمی، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خوزستان گفت: مردم استان در انتخابات روز گذشته 29 اردیبشهت ماه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مشارکتی 65 درصدی از خود به ثبت رساندند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرد: از تعداد سه میلیون و 200 هزار واجد رأی دادن در خوزستان تعداد دو میلیون و 75 هزار و 77 نفر در انتخابات شرکت کردند که این میزان برابر با 65 درصد مشارکت در کل استان است.

رزمی در خصوص آخرین روند شمارش و اعلام نتایج شورای شهر اهواز نیز عنوان کرد: با توجه به این‌که تعداد کاندیداهای شورای شهر اهواز بیش از 500 نفر بود و اولویت شمارش آراء نیز به انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داشت، به احتمال زیاد شمارش آراء شورای شهر اهواز تا ساعات شب ادامه خواهد داشت و پس از آن نتایج اعلام خواهد شد.

پیش بینی 30 برنامه جزءخوانی در مسجدسلیمان

شهباز رضایی، کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان گفت: یکی از برنامه‌ های قرآنی که در شهرستان به صورت هفتگی انجام می‌شود، برپایی محافل خانگی قرآن به میزبانی خانواده ‌های شهدای شهرستان است که با آغاز ماه رمضان تلاش می‌کنیم این محافل خانگی را عمومیت بخشیده و در سطح شهر به میزبانی عموم مردم برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، برگزاری۳۰ برنامه جزء خوانی قرآن کریم نیز در سطح مساجد و هیئات مذهبی شهرستان مسجدسلیمان به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

به گفته رضایی آموزش روخوانی و فصیح‌ خوانی قرآن برای بزرگسالان و خردسالان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌ های قرآنی شهرستان برای ماه رمضان هستند.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ابراز داشت: حلقه‌ تفسیر قرآن کریم نیز از برنامه‌هایی است که مسجد ابوذر به مناسبت ماه رمضان تشکیل می‌دهد.

برگزاری مسابقه حفظ قرآن در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

سید ‌هاشم موسوی ‌نسب، کارشناس ارشد معارف اسلامی اداره آموزش معارف اسلامی شرکت ملی مناطق‌ نفت ‌خیز جنوب از برگزاری مسابقه حفظ قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شرکت خبر داد.

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت‌ های تابعه شرکت ملی مناطق نفت ‌خیز جنوب در سطح استان خوزستان می ‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، افزود: ۱۲ سوره به منظور حفظ تعیین شده‌اند و متقاضیان شرکت در مسابقه لازم است حداقل یکی از این سوره‌ ها را جهت شرکت در آن حفظ کند.

به گفته موسوی ‌نسب این سوره‌ها شامل سوره الرحمن، واقعه، حشر، حدید، صف، تغابن، ملک، الحاقه، انسان، احقاف، فتح و ذاریات هستند.

کارشناس ارشد اداره معارف اسلامی شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب اعلام کرد: این مسابقه در دو بخش آقایان و بانوان تدوین شده است و همزمان با ماه رمضان به میزبانی نمازخانه مرکزی حضرت ولی عصر(عج) اهواز برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: پایگاه مقاومت بسیج شرکت مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات فرآیندی و اداره معارف اسلامی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب این مسابقه را برگزار می‌ کنند.

اعزام 35 مبلغ به مساجد و هیأت های مذهبی در نیمه شعبان

حجت‌الاسلام علی قندعلی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با اعلام این  خبر گفت: به مناسبت هفته مهدویت و نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) 38 مبلغ از طریق سامانه سجام به به مساجد و هیأت های مذهبی این شهرستان اعزام شدند.

حجت الاسلام قندعلی افزود: اعزام مبلغ در این ایام با اهداف گوناگونی از جمله نشر و گسترش فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد، فرهنگ مهدویتی که همان فرهنگ نشاط و امید است و یک مبلغ در زمان انجام وظیفه تبلیغی خود باید در جامعه امید و نشاط را گسترش دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: مبلغین اعزامی در مورد موضوعاتی از قبیل فلسفه انتظار و وظایف منتظران، مهدویت در کلام الهی و روایات ائمه معصومین(ع) و حضرت مهدی(عج) در مکتب شیعه به ایراد سخن پرداختند.

حفظ قرآن، جامع ترین روش انس با قرآن کریم است

مجید نقدی زاده، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر بیان کرد:‌ حفظ قرآن‌کریم در صورتی که همراه با توجه و فراگیری معانی و ترجمه آیات قرآن کریم باشد، جامع ترین روش اُنس با قرآن کریم است.

وی افزود: پایه حفظ هر مطلبی تکرار همراه با توجه و تمرکز است؛ بنابراین یک حافظ قرآن کریم آیات قرآن را بارها و بارها، با توجه ویژه تلاوت می‌کنند. بدیهی است این مداومت، انس با قرآن کریم را برای حافظ پدید می آورد و این همان هدف نهایی از تلاوت و حفظ و ارتباط با قرآن کریم است.

این مسؤول قرآنی با بیان این‌که ما باید زمینه حفظ قرآن کریم را در کشور فراهم کنیم، عنوان کرد:‌ هدف از حفظ قرآن کریم، تدبُّر و هدف از تدبُّر، تفسیر و هدف از تفسیر فراهم کردن زمینه اُنس با قرآن کریم و عمل به قرآن کریم در زندگی است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی بندرماهشهر در پایان تأکید کرد:‌ حفظ قرآن کریم آثار فراوانی را به همراه دارد که نخست ارتباط تنگاتنگ با قرآن کریم فراهم کرده و موجب پیدایش یک اُنس اولیه در انسان می‌شود و دیگر این‌که فرد وارد مباحث ترجمه و مفاهیم و تدبُّر می‌شود، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ حفظ مقدمه تدبُّر در قرآن کریم است./303/9456/ب1

ارسال نظرات