۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۹۹۷۱۷
آیت الله نعیم آبادی:

مهمترین کار در جامعه اسلامی مشارکت در ساخت مسجد است

امام جمعه بندرعباس گفت: با احداث مساجد و ارتقای جایگاه آن در بین مردم و به ویژه جوانان می توان زمینه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام را فراهم کرد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در آیین افتتاح مسجد امام رضا(ع) در شهرک راه ایمان ضمن تقدیر از خیرین و دست اندرکاران ساخت این مکان مقدس گفت: مساجد از جایگاه بسیار والایی در دین مبین اسلامی برخوردار بوده و به همین علت شرایط حضور در این مکان مقدس بسیار زیاد است و هر فردی با هر شرایطی اجازه ورود به این اماکن مقدس را ندارد.

وی افزود: یکی از مهمترین کارها برای جامعه اسلامی، مشارکت در ساخت مسجد است که در قرآن کریم نیز به خوبی به این امر پرداخته شده و مسلمانان به عمران مساجد توصیه شده اند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: این اهمیت به حدی است که مسلمانان در صورت مشارکت حداقلی نیز از ثواب آن بهره مند می شوند و ساخت مسجد جزء صدقات جاریه در آموزه های دینی است و تا زمانی که در مساجد، عبادت های مختلف انجام می شود، سازنده و مشارکت کننده در ساخت مسجد ثواب می برند.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: با احداث مساجد و ارتقای جایگاه آن در بین مردم و به ویژه جوانان می توان زمینه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و مسلمانان را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: ساخت مسجد یعنی بالا بودن ظرفیت های  فرهنگی و دینی آن منطقه و ساختن مساجد یعنی ساختن جامعه اسلامی و ساختن پایگاهی برای مردم است.

وی با اشاره به کارکرد و ثمرات مفید مسجد، افزود: توجه به خدا نخستین و اصلی ترین کارکرد مسجد است که به سبب آن دروغ، تهمت، درگیری و دیگر گناهان از بین می رود.

امام جمعه بندرعباس افزود: طهارت و تزکیه نفس از دیگر ثمرات مسجد است و جامعه به این معنویت نیاز دارد چراکه باعث می شود جامعه از آلودگی و آسیب های اجتماعی پاک شود و نزاع های خانوادگی و اجتماعی از بین برود.

وی بیان کرد: در دنیای امروز که جهل، خرافه، کبر، نفاق و دروغگویی بسیاری از مناطق جهان را فراگرفته و بوی استکبار روح معنویت را در جامعه تصعیف کرده مسجد می تواند نقش بسیار موثر در ترویج اندیشه های ناب اسلام محمدی و معنویت داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی، مسجد را پایگاه بسیج اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد پایگاه برای حضور مردم و ساماندهی اوضاع جامعه است چراکه با حضور مسجد درگیری ها و نزاع ها کم می شود و فعالیت های مذهبی و زیرساخت های فرهنگی افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسجد، گفت: مسجد ظرفیت های فردی و اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی و محلی برای قیام بر علیه نفس و مشرکان و مستکبران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان، با اشاره به اینکه خداوند، مسجد را به ایمان ربط می‌دهد اذعان داشت: با مشاهده رابطه ایمان با مسجد به درجه و اهمیت حضور در ساخت و احداث این مکان مقدس پی می‌بریم./202/851/ب1

ارسال نظرات