۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۹۹۶۸۵

چند خبر کوتاه از استان کرمان

پیام تقدیر امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت حضور مردم در انتخابات، مشارکت ۷۳ درصدی مردم استان کرمان در انتخابات، اجرای عملیات گچ کاری در تربت خانه بی بی عصمت کوهبنان و اختصاص شعب ویژه رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه رمضان در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان با انتشار پیام مشترکی از عموم مردم برای حضور گسترده و حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت تقدیر کردند.

در پیام تقدیر آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی آمده است: اهتزاز سرافرازانه بیرق انقلاب اسلامی در این برهه از زمان به دست مردمی رقم خورد که بر مبنای بینش، بصیرت و آگاهی خود با سرانگشت های رنگی، نشان دادند بهترین رنگ برای این نظام، رنگ صداقت و تکیه بر دریای گسترده وجود مردمی است که محکم و استوار به پای انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند.

این پیام می افزاید: این حضور عظیم مردمی، پاسخی هوشمندانه و قاطع برای کسانی بود که با پیش بینی های بی منطق خود، گمانه زنی می کردند که شاید ذره ای از موج خروشان حضور مردم در انتخابات کاسته شود، اما ملت بصیر و غیور ایران اسلامی نشان دادند این حضور گسترده آنها دلیل روشنی بر عظمت و اقتدار ایران اسلامی ایران است.

امام جمعه و استاندار کرمان اظهار کردند: ملت ایران اسلامی با گام های استوار خود در انتخابات نشان دادند که تثبیت آرمان های انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی مهمترین هدف نهایی آنهاست و در این مسیر با تکیه بر بینش آگاهانه و حضور پرشور و منطقی خود گام بر می دارند.

در ادامه این پیام آمده است: در این مجال از حضور گسترده مردم ایران اسلامی در انتخابات تقدیر کرده و اعلام می داریم، اکنون که ملت ایران نیز بار دیگر گام بزرگی را در مسیر توسعه و ارتقای جایگاه و اقتدار ایران اسلامی برداشته است، لازم است که مسؤولان نیز در تداوم این گام، با تکیه بر سرمایه عظیم مردمی برای پیشرفت، توسعه روز افزون و تحقق ایرانی آبادتر و سرافرازتر در پرتو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش مصاعفی را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

مشارکت 73 درصدی مردم استان کرمان در انتخابات

حمید ذکاء اسدی رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: میزان مشارکت مردم در این دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 73 درصد بوده است و  البته میزان درصد مشارکت مردم خود شهر کرمان در انتخابات روز جمعه 29ادریبهشت ماه آمار 77 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات، واجدان شرایط رای دادن در استان کرمان، 2میلیون و 122 هزار و 435 نفر بوده اند که از این تعداد 52 هزار و 867 نفر رای اولی بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع 6 هزار و 421 صندوق اخذ رای در سطح استان کرمان و در 81 حوزه انتخاباتی ببرپا شد و 50 هزار نفر در سطح استان در حوزه های بازرسی، نظارت و سایر حوزه ها در اجرای انتخابات مشارکت داشته اند.

معاون استاندار کرمان یاداور شد: انتخابات در هشت شهر از جمله بافت، بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج به صورت مکانیزه برگزار شد و در این رابطه 444 صندوق اخذ رای مکانیزه در سطح استان کرمان برپا شد.

اجرای عملیات گچ کاری در تربت خانه بی بی عصمت کوهبنان

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف کوهبنان گفت: عملیات اجرایی گچ کاری و آینه کاری تربت خانه بقعه متبرکه بی بی عصمت کوهبنان در دست اقدام است.

وی از روند و پیشرفت 50 درصدی گچ کاری نمای داخلی تربت خانه بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این عملیات اجرایی در مساحت 720 متر مربع از نمای داخلی تربت خانه در حال اجراست و هزینه های اجرایی این طرح با مبلغ 700 میلیون ریال از سوی اعتبارات داخلی اداره اوقاف و نذورات خیرین تأمین شده است.

مطیع دولت ادامه روند ساخت بوستان ولایت دربقعه متبرکه که به دلیل نبود اعتبارات کافی بلاتکلیف مانده را مستلزم نگاه دستگاه های اجرایی شهرستان دانست و افزود: برای تکمیل این طرح عمرانی نیاز به اعتبارات فرمانداری داریم تا بتوانیم یک فضای گردشگری عظیم را با توجه به موقعیت معنویی بقعه متبرکه ایجاد نماییم.

وی به دیگر اقدامات عمرانی امامزادگان شهرستان به عملیات اجرایی در بقعه متبرکه بی بی خاتون (س)روستای جور اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی و تکمیل ساخت 6 چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار 70 میلیون ریال در اوایل اردیبهشت ماه امسال تکمیل شد.

اختصاص شعب ویژه رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه رمضان در کرمان

حجت الاسلام عباس اسدی معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان، از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه مبارک رمضان از جمله تظاهر به روزه خواری خبر داد.

وی افزود: با منکرات مرتبط با ماه رمضان که مهمترین آنان تظاهر به روزه خواری است، ابتدا با زبان ملایم و از طریق نهی از منکر برخورد می شود و در صورت مقاومت یا تکرار، برخورد قضایی و انتظامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حجت الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: لازم است برای ایجاد وحدت رویه قضایی در برخورد با این گونه منکرات، شعبه خاص در دادسرا و دادگاه به این امر اختصاص یابد تا با صدور احکام ویژه در مقابله با روزه خواری و سایر منکراتی که موجب جریحه دار شدن عفت عمومی در ماه مبارک رمضان می شود، اقدام قضایی لازم و عاجل صورت گیرد.

وی گفت: باید ضمن برخورد با منکرات از طریق تذکر یا اقدام قضایی، اقدامات فرهنگی لازم در راستای ارتقای سطح آگاهی آحاد مردم از طریق هماهنگی با ارگان های فرهنگی و روحانیت انجام شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات