۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۹۹۶۶۴
معاون تبليغ حوزه علميه کاشان:

طرح هجرت در ۲۱ روستاي كاشان برگزار مي شود

معاون تبليغ حوزه علميه كاشان گفت: ۲۵ روستاي منطقه كاشان قابليت اجراي طرح هجرت دارند كه از اين تعداد، طرح هجرت در ۲۱ روستاي منطقه كاشان برگزار مي شود.
حجت الاسلام حسين حسامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسين حسامي، ظهر امروز در ديدار با آيت الله نمازي، نماينده ولي فقيه در كاشان، گفت: جوانان زيادي طي دوسال گذشته جذب مجموعه معاونت تبليغ شده و تلاش شده است تا مبلغان نماينده خوبي براي تفكر حوزه، علما و بزرگان ما باشند.

وي افزود: 25 روستاي منطقه كاشان قابليت اجراي طرح هجرت دارند كه از اين تعداد، طرح هجرت در 21 روستاي منطقه كاشان برگزار مي شود و 4 روستايي كه طرح هجرت در آن اجرا نمي شود يا خانه عالم ندارند و يا اينكه برخي مشكلات محلي سد راه آن است كه اين مشكلات نيز در حال برطرف شدن است.

حجت الاسلام حسامي يادآور شد: مبلغان فعال در طرح هجرت 28 روز شبانه روز از ماه را به اقامه سه وقت نماز، دوساعت نشست در مسجد، تبليغ چهره به چهره، ديدار با خانواده شهدا دارند و اقدام به تأسيس كانون قرآني ثقلين كرده اند كه در زمينه تفسير و آموزش و تجويد فعال هستند.

وي برگزاري كلاسهاي آموزشي و آزمون ماهيانه براي ارتقاي سطح علمي و تفسير براي مبلغان را از جمله برنامه هاي پيش بيني شده اعلام كرد و اظهار داشت: مبلغان براي ارتقاي سطح علمي خود دائما در آموزش و رشد علمي هستند.

معاون تبليغ حوزه علميه کاشان گفت: مبلغان، حفظ 20 جزء قرآن و تفسير نمونه و كتابهاي احكام و علوم سياسي، ادبيات فارسي را در دستور كار آموزش خود دارند.

حجت الاسلام حسامي با اشاره به عدم آموزش هاي كوتاه مدت از سوی معاونت تبليغ حوزه، افزود: امروز تنها طرح يك هجرت برگزار مي شود و روستاهايي در شهرستان كاشان است كه جمعيت خوبي دارد اما شش ماه از سال را خالي از سكنه است كه بايد طرح هجرت در اين روستاها كه جمعيتي بيش از 6 هزار نفر دارد، اما فاقد روحاني مبلغ است اجرا شود.

وي همچنين با اشاره به افزايش مبلغان در طرح امين، گفت: بيش از 50 هزار دانش آموز شهرستان كاشان نيازمند مسائل معنوي و ديني هستند، از اين رو سال گذشته 60 آقا و 150 خانم ثبت نام شدند و بعد از شركت در كلاسهاي تخصصي تبليغي، 20 مبلغ به صورت رسمي و 40 مبلغ غير رسمي جذب شدند.

حجت الاسلام حسامي با اشاره به اينكه سال گذشته طرح تربيتي با 16 مبلغ به مدت 8 هزار ساعت برگزار شد، اظهار داشت: امسال نيز اين طرح با 20 مبلغ ديني با 12 هزار نفر ساعت در مدارس بالاي 120 نفر  شهرستان كاشان برگزار شد كه هرمدرسه يك مبلغ همه روزه از 7 صبح تا 12 ظهر در مدارس حضور داشتند.

معاون تبليغ حوزه علميه کاشان، ترويج محبت خدا و اولياء خدا در بين دانش آموزان با 10 راهكار، امر به معروف و نهي از منكر، نماز، حجاب، ولايت فقيه و علم آموزي را از جمله فعاليت هاي مبلغان در مدارس با انجام 12 هزار نفر ساعت اعلام كرد.

به گفته وي، آموزش و پرورش سال گذشته 8 ساعت از ساعات ديني و قرآن دانش آموزان را كاهش، تا طرح 2030 را جايگزين كند و امروز مبلغان براي حضور خود در مدارس به جاي مديران مدارس بدون هيچگونه حق الزحمه اي تدريس مي كنند تا بتوانند در مدارس حضور داشته باشند.

معاون تبليغ حوزه علميه کاشان با اشاره به اينكه مدارس امين دو، ساعتي فعاليت مي‌كنند ابراز اميدواري كرد، مدارس امين يك كه مدير و معاون و معلمين مدرسه با تأييد حوزه انتخاب مي شوند راه اندازي شوند، اما آموزش و پرورش تن به راه اندازي مدارس امين يك نمي دهد./202/1307/ب1

ارسال نظرات