۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۹۹۶۵۶

سازمان ملل طرف‌های درگیر در لیبی را به خویشتنداری فراخواند

دبیرکل سازمان ملل متحد تمامی طرف‌های لیبیایی را به خویشتنداری و بازگشت آرامش به کشور در پی حمله اخیر به پایگاه هوایی «براک الشاطئ» فراخواند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی کشته شدن دستکم 141 نفر از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر در حمله به پایگاه هوایی «براک الشاطئ» در جنوب لیبی، «آنتونیو گوترش» در بیانیه‌ای همه طرف‌های لیبیایی را به خویشتنداری و بازگشت آرامش دعوت کرد.

گوترش در این بیانیه همچنین ناراحتی خود از تعداد کشته‌های حمله اخیر و نیز گزارشات مربوط به اعدام غیرنظامیان را اعلام داشت و تأکید کرد که احتمال اینکه این جنایت‌ها در حد جنایت جنگی باشد، وجود دارد.

وی افزود که استمرار بی‌ثباتی در لیبی بیانگر وجود راه‌حل نظامی است و لذا همه طرف‌های لیبیایی را به پایبندی به گفت‌وگوی سیاسی و تلاش برای تحقق این هدف دعوت می‌کنیم.

گوترش همچنین از تلاش‌های برخی کشورهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه برای تقویت گفت‌وگو بین طرف‌های مربوطه جهت حمایت از روندی که سازمان ملل دنبال می‌کند، قدردانی کرد.

جمعه شب در اثر حمله به پایگاه هوایی «براک الشاطئ» در جنوب لیبی دستکم 141 نفر از نیروهای وابسته به خلیفه حفتر کشته شدند./۸۴۷/ب103/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات