۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۹۹۶۳۱

۱۲۰۰ مسجد تحت پوشش طرح تبلیغی اوقاف مصر قرار می‌گیرد

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد هزار و دویست مسجد در ماه مبارک رمضان تحت پوشش طرح تبلیغی این نهاد قرار می‌گیرد.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم وزارت اوقاف مصر مبنی بر ممنوعیت استفاده از بلندگوهای خارجی مساجد و واکنش‌های مختلف جریان‌های دینی و سیاسی سبب شد تا محمد مختار جمعه،وزیر اوقاف مصر مجبور به موضع‌گیری در این باره شود.

وی با تاکید بر آنکه مساله استفاده از بلندگوهای خارجی مساجد موضوع جدیدی نیست که تا این میزان نسبت به آن واکنش نشان داده شود خاطر نشان کرد: تا به امروز هیچ شکایتی از سوی مردم درباره تصمیم وزارت وصول نشده است تا نیاز به بازنگری در آن باشد.

وزیر اوقاف مصر افزود: هنگامی که سیستم‌های صوتی درون مساجد پاسخگوی نیاز نمازگزاران است دیگر نیازی به استفاده از بلندگوهای خارج از مساجد نیست. تنها در صورت افزایش تعداد نمازگزاران استفاده از بلندگوهای خارجی مجاز است.

وی در دیدار با مجریان طرح تبلیغی ماه مبارک رمضان با اشاره به ضرورت توازن میان عمل و عبادت اظهار داشت: ترک واجبات برای به جا آوردن مستحبات جایز نیست. در ماه مبارک رمضان برخی افراد رسیدگی به امور مردم را تعطیل کرده و به عبادت روی می‌آورند در حالی که باید رسیدگی و خدمت به مردم را بر هر عمل عبادی مقدم بدارند.

مختار جمعه به نقش مهم وعاظ در ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: در مقطع صبح تا اذان ظهر امامان جماعت در مساجد بزرگ به تدریس امور دینی مبادرت خواهند ورزید. یبش از 1200 مسجد تحت پوشش طرح تبلیغی قرار خواهد گرفت. اوقاف مصر تا به امروز هیچ تصمیم خلاف شرعی نگرفته است./981/ب۹۰۳/ع

ارسال نظرات