۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۹۶۱۷
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح «ربیع القرآن» در مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

حجت الاسلام یوسفی از برگزاری طرح «ربیع القرآن» در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: زمان برگزاری این طرح از ۵ خرداد سال جاری ۲۹ شعبان المعظم بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد استان است.
طرح ربیع القران در مساجد استان چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: قرآن کریم و مسجد از آغاز شکل گیری اسلام تا به امروز 2 رکن جدایی ناپذیر و مکمل یکدیگر بوده اند و همواره به عنوان دو عامل مهم و مؤلفه بسیار تأثیرگذار در بسط و ترویج فرهنگ و معارف ناب اسلامی نقش مؤثر و بسیار عمیقی را ایفا نموده اند.

وی با بیان اینکه افزایش بازدهی برنامه های معنوی در گرو تقویت مسجد و قرآن است، افزود: قرآن و مسجد از مؤثرترین عوامل در روند شکل گیری انقلاب اسلامی هستند به گونه ای که قرآن کتاب انقلاب اسلامی و مسجد خانه انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: از آنجا که ماه مبارک رمضان ماه نزول کتاب هدایت به عنوان بهاری ترین فصل زندگی معنوی انسان است، فرصتی ارزشمند برای ایجاد و تقویت پیوند افراد جامعه اسلامی با قرآن و مسجد به شمار می رود.

این مقام مسؤول از برگزاری طرح «ربیع القرآن» در استان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح به همت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه واژه ربیع القرآن به معنای بهار قرآن است، تصریح کرد: همانگونه که عموم مؤمنان و مسلمانان در ماه مبارک رمضان به استقبال انجام عمل عبادی روزه می روند در این طرح، آغاز مبارک رمضان به عنوان آغاز فعالیت های قرآنی در مساجد در نظر گرفته شده است.

وی، احیای سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن شناسی در ماه مبارک رمضان، ترغیب متولیان مسجدی به فراهم نمودن زمینه اجرای برنامه های قرآنی در طول ماه مبارک رمضان و ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد، مردم، متولیان مساجد و نهاد های فرهنگی، قرآنی و اجرایی استان را از اهداف برگزاری طرح «ربیع القرآن» عنوان کرد.

مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ابراز کرد: ضرورت توجه به انس هرچه بیشتر عموم مردم با قرآن کریم و ارتقا معارف قرآنی در طی سال، ارائه الگوی برنامه قرآنی برنامه مساجد و ترغیب و ترغیب جوانان و نوجوانان به حضور در برنامه های قرآنی مساجد یا استفاده از فضای ماه مبارک رمضان از دیگر اهداف برگزاری طرح «ربیع القرآن» است.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه طرح «ربیع القرآن» به همت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور برگزار می شود، اظهار کرد: زمان برگزاری این طرح از ۵ خرداد سال جاری 29 شعبان المعظم بعد از نماز مغرب و عشاء در مساجد استان است./302/9457/ب1

ارسال نظرات