۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۹۵۷۱
دغدغه معاونان تبلیغ مدارس علمیه؛

ایجاد نظام خدمات و تعهدات تبلیغی میان حوزه و طلاب

معاون تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان اینکه در ساختار حوزه نسبت به تبلیغ اهتمام کافی احساس نمی شود، بر ایجاد نظام خدمات و تعهدات تبلیغی میان حوزه و طلاب تأکید کرد.
تبلیغ جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، حجت الاسلام رسول سموعی، به نمایندگی از معاونان تبلیغ مدارس علمیه استان قم، عصر شنبه در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام شد، اظهار داشت: در ساختار حوزه نسبت به تبلیغ اهتمام کافی احساس نمی شود.

وی گفت: وقتی مقدمات تمام می شود و طلاب وارد سطح می شوند در هیچ مصاحبه ای سابقه تبلیغ پرسیده نمی شود و می شود کسی سطح 4 را هم بگیرد ولی یک روز تبلیغ نداشته باشد.

حجت الاسلام سموعی خاطرنشان کرد: باید نظام خدمات و تعهداتی بین حوزه و طلاب در نظر گرفته شود و همانطور که طلبه در نظام آموزشی و پژوهشی تعهداتی را دارد باید در تبلیغ هم تعهداتی از طلاب گرفته شود.

وی با بیان این که قالب های تبلیغی باید تعریف شود، اظهار داشت: تبلیغ برای طلبه سال اول و دوم باید از تعاملات چهره به چهره تبلیغی در خانواده شروع شود و با توجه به سطوح بالای تحصیلی سطوح تبلیغی هم ارتقاء داده شود.

معاون تبلیغ مدرسه علمیه معصومیه قم با بیان این که ما ظرفیت های بالایی در طلبه های امروز سراغ داریم، اظهار داشت: متأسفانه همانطور که نظام آموزشی ما برای همه طلاب با هر میزان سواد یکسان است در نظام تبلیغ هم تمام افراد با سطوح سواد مختلف با یک چشم نگاه می شود و ظرفیت و پتانسیل بالای خیلی از طلبه ها در نظر گرفته نمی شود.

وی با بیان این که تحصیل و تهذیب و ورزش برای طلبه ها باید جدی گرفته شود، گفت: مقام معظم رهبری برای طلاب سه کارگروه هدایت فکری و معنوی، هدایت سیاسی و دغدغه مندی اجتماعی را در نظر گرفته اند که هر سه این ها ذیل چتر تبلغ قرار می گیرد و ما امیدواریم در عرصه تبلیغ بتوانیم بهتر و بیشتر کار کنیم.

در ادامه حجت الاسلام حسین عرفانی، معاون تبلیغ مدرسه علمیه آیت الله صدوقی فاز 5 با اشاره به فعالیت های تبلیغی در مدارس ابراز داشت: تفکر وهابیت به شدت در شهرهای سنی نشینم در حال ترویج و گسترش است و حوزه ه های علمیه برنامه خاصی برای تبلیغ در این مناطق ندارند.

وی با اشاره به کم مهری هایی که نسبت به تبلیغ در حوزه علمیه انجام می شود اظها رداشت: باید دوره های آموزش تبلیغی در سیر آموزشی رسمی طلاب قرار بگیرد و آموزش مهارت های تبلیغی به صورت جدی تری دنبال شود.

حجت الاسلام عرفانی افزود: متأسفانه ما در حوزه علمیه یک شبکه تبلیغی جامع نداریم و نمی دانیم که طلاب در کجا فعالیت می کنند و چه کارهایی تا کنون انجام شده است و سازمان های اعزام مبلغ هم با هم هماهنگی ندارند و به همین خاطر تبلیغ به صورت ناقص و جزیره ای انجام می شود./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات