۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۹۵۵۷
امام جمعه رفسنجان:

فعالیت فرهنگی را فقط ترویج موسیقی تعریف نکنید

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: اجرای موسیقی های اصیلی را که اسلام نیز با آن مخالفت ندارد بخشی از کارهای فرهنگی محسوب می شود.
فرهنگ موسیقی

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، در تبیین رسالت فرهنگی دولت اظهار کرد: اگر دولت آینده با رویکردهای مختلف در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و در بُعد بین المللی سیاست داخلی و خارجی فعال باشد؛  در عرصه فرهنگی نیز فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت اگر روی مشکلات متمرکز شود؛ مسلما می تواند کارآیی بالایی را داشته باشد، بیان کرد: دولت در عرصه فرهنگی کشور نیز نباید غفلت کند و آن را به فراموشی بسپارد، و از این رو در این مقطع زمان مقداری به فرهنگ بی توجهی شده و فرهنگ اصیل اسلام در جامعه مورد بی مهری و غفلت واقع شده به لحاظ اینکه دولت آن، دولت کارآمد و پر کاری نبوده است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در نزدیک انتخابات فعالیت خود را با کارایی بالایی نشان داد؛ در حالی که می توانست همین نوع فعالیت را، طی سه سال گذشته انجام دهد، بنابراین می طلبد این کارایی همچنان ادامه داشته باشد تا وضع ملت بهبود یابد.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: در حال حاضر در عرصه اقتصادی و اجتماعی ضربه محکمی به بدنه نظام وارد شده و در عرصه فرهنگی نیز نقص ها و ضربه های فراوانی داشتیم، و کار فرهنگی رواج موسیقی و برگزاری کنسرت ها در جامعه نیست؛ بلکه بخشی از فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت بتواند موسیقی های اصیلی را که اسلام نیز با آن مخالفت نداشته باشد و مطابق با فتواهای مراجع تقلید اجرا شود این یکی از کارهای فرهنگی محسوب می شود نه حمایت کردن از کنسرت ها که این موارد در حقیقت انحراف فرهنگی تلقی می شود.

امام جمعه رفسنجان افزود: شایسته است دولت، فعالیت و توانمندی خود را در برابر همه نیازهای جامعه به کار گیرد، با توجه به اینکه ایران منابع و ذخایر عظیمی را در عرصه های مختلف دارد./۹۷۰۹/ت302/س

ارسال نظرات