۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۹۹۵۵۳

مردم بار دیگر سلامت نظام را تأیید کردند

انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و حضور باشکوه مردم درصحنه و چگونگی رقابت ها و رفاقت های سیاسی مساله ای است که حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرمسؤول خبرگزاری رسا به آن پرداخته است.
حجت الاسلام محققی ـ انتخابات

روشن شدن نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و حضور 41220131 از شهروندان ایرانی پای صندوق‌های رأی نشان از اعتماد ملت شریف ایران به ساختار سیاسی تحت رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله دارد. صرف نظر از تفاسیر مختلف و پیام‌های این انتخابات، دستاوردهای مهم این انتخابات را می‌توان آزادی بیان در حکومت دینی، رقابت سخت و نفس‌گیر دو جریان عمده اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی در چارچوب آزادی بیان، استفاده هر دو جریان از ظرفیت بدنه هواداران و حامیان به صورت رو در رو، برگزاری مناظرات انتخاباتی توسط رسانه ملی به همراه نقدهای تند و صریح، علمی‌تر شدن نقدها، همراهی اساتید دانشگاهی و اعاظم حوزوی با روند انتخابات، شور و نشاط مورد پسند عموم جوانان، توجه دادن جریان ارزشی به آموزه‌های اصولی اسلام و انقلاب و مهر تأیید ملت و جریان‌های مختلف بر صحت روند انتخابات و به قدرت رسیدن در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

ملت ایران مفتخر است كه مسیر مردم‌سالاری اسلامی را در دوره‌های پی‌درپی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه‌دارتر كرده است. رهبر معظم انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید داشته، ایشان می فرمایند: "کدام اعتماد از این بالاتر که مردم می‌آیند در عرصه‌ ی انتخابات وارد میشوند، به نظامشان، به دولتشان اعتماد میکنند، رأی خود را به آنها می سپارند و منتظر می مانند که نتیجه‌ ی این رأی‌ گیری را از آنها بشنوند؟ این اعتماد بالای مردم است." (بیانات معظم له در مورخ ۱۳۸۸/۰۵/۱۲)

حضور حداکثری مردم در انتخابات، لوازم و مقدماتی دارد؛ از لوازم و تمهیدات آن، ایفای نقش رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌ها، باز بودن فضای نقد و برگزاری مناظره ها و تجمعات انتخاباتی است؛ بدیهی است اذن به شیء اذن به لوازم آن نیز باشد؛ به همین سبب ممکن است در جریان رقابت‌های انتخاباتی شاهد برخی بداخلاقی‌ها و در برخی موارد عدول از خطوط قرمز قانونی، شرعی و عرفی بوده باشیم. ولی پس از انتخابات باید فضای وحدت و همدلی میان رقبا و هواداران آنان حاکم شود تا در سایه امنیت اجتماعی و روانی امور مملکتی طبق قانون و رویه‌های پذیرفته شده پیش رود. از این رو ضمن دعوت همکاران محترم رسانه‌های خبری به حفظ آرامش و کنار گذاشتن فضای رقابت، از منتخب محترم مردم و جریان پیروز انتخابات انتظار خویشتن‌داری و توقع حمل فعل رقبا بر صحّت و چشم‌پوشی از برخی اقدامات تلافی‌جویانه می‌رود. مردم شریف ایران به وظیفه خود عمل کرده و صحنه پرشکوه حضور پای صندوق‌های رأی را رقم زدند و اکنون سزاوار خدمت و حل مشکلات معاش و پیشرفت کشور هستند. امیدواریم خدای متعال طبق وعده الهی درباره نصرت یاری دهندگان دین، امدادها و نعمات خود را مانند گذشته شامل حال دولت خدمت‌گزار بعدی و مسؤولان امور کشور بفرماید.

باید توجه داشته باشیم که رقابت‌ها با وجود برخی صحنه‌های ناخوشایند باعث فعلیت یافتن استعدادها و ظرفیت‌های نهفته، شکوفایی نهال آزادی اسلامی و تأمین سلامت و رشد نظام جامعه ایرانی در ابعاد مختلف می‌شود.

پیام حضور میلیونی مردم در این انتخابات تشکر و امتنان مردم از رهبری‌ها و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای مدظله می‌باشد؛ چه این که فضای باز رقابت‌های سیاسی، ظرفیت نقد‌پذیری، مراقبت از آرای ملت و سلامت انتخابات از خواسته‌های اساسی معظم له در همه انتخابات‌های نظام می‌باشد.

یکی از ره آوردهای این انتخابات را می‌توان رویش نیروهای ارزشی نظام دانست. نظام اسلامی با همه مشکلات داخلی و خارجی و برخی آسیب‌ها، توانسته نیروهای ارزشی کارآمد، سالم، مدیر و گفتمان‌ساز را تربیت کرده و تا مرحله ریاست جمهوری برساند؛ چندین مدیر کار آمد که سرآمد آنان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی که توانست با آرای 15786449 حضوری گفتمان‌ساز در انتخابات داشته باشد.

اکنون ضمن تبریک به منتخب مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در انتظار سعه صدر جریان پیروز در انتخابات هستیم؛ قطعاً حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی پس از تنفیذ رهبر معظم انقلاب مدظله رییس جمهور همه جریان‌ها و سلایق سیاسی بوده، از نیروها، برنامه‌ها و پیشنهادهای جریان اصولگرا در رقابت‌های انتخاباتی می‌توانند استفاده کرده، نمونه موفقی از دولت اعتدال را اجرا کنند.

ضمن تبریک به برادر گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری که بار دیگر توانستند مقبولیت خویش را از سبد آرا به دست آورند، ضروری است تا به سهم خویش از تمامی دست اندرکاران امور برگزاری انتخابات در کشور به خصوص تمامی اهالی رسانه و همکاران خبرگزاری رسا که با تلاش های خستگی ناپذیر و کوششی شبانه روزی تلاش کردند تا در ایجاد فضای پرشور و نشاط انتخاباتی و شفاف سازی روندهای قانونی و تبیین شاخصه های نامزد اصلح، زمینه ساز خلق این حماسه بزرگ ملی باشند، تشکر کنم./۹۰۶۷۰۲۱

ارسال نظرات