۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۹۹۵۳۱
استاندار خراسان شمالی:

رئیسی ۵۳ و روحانی ۴۵ درصد آرای خراسان شمالی را کسب کردند

استاندار خراسان شمالی گفت: در این استان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ۵۳ درصد کل آرای مأخوذه و آقای روحانی ۴۵ درصد کل آرا را کسب کردند.
استاندار خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی، عصر امروز در نشست خبری، با اشاره به شرکت 81 درصد از واجدان شروط رأی دادن در این استان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: تعداد کل آرای مأخوذه در خراسان شمالی بیش از 522 هزار رأی بود که از این تعداد افزون بر 512 هزار رأی صحیح بود.

وی با اشاره به اینکه 52 درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات در استان بانوان و 48 درصد آقایان بودند، افزود: بیشترین میزان مشارکت در بین شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی مربوط به شهرستان گرمه با 84.11 درصد و کمترین میزان مربوط به شهرستان راز و جرگلان با 68.27 درصد واجدان شروط رأی دادن بود.

صالحی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با کسب 272 هزار و 697 رأی 53 درصد آرای مردم این استان را از آن خود کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی هم با کسب 231 هزار و 313 رأی 45 درصد آرای مردم خراسان شمالی را کسب کرد.

به گفته وی همچنین در این استان آقای میرسلیم با کسب شش هزار و 208 رأی 1.21 درصد آرا و آقای هاشمی طبا با کسب دو هزار و 116 رأی 0.43 درصد کل آرای صحیح مأخوذه را از آن خود کردند.

صالحی ادامه داد: در هر صورت با توجه به رأی اکثریت کشور و پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری باید گفت چهار سال آینده گفتمان اعتدال، مذاکره با همه مخالفان، عزت و اقتدار، تبدیل مخالف به منتقد و منتقد به همراه، گفتمان زنده بار مخالف من و آزادی اقلیت در برابر اکثریت در کشور حاکم خواهد بود.

وی با تأکید بر همراهی و همدلی همه مردم و مسؤولان برای توسعه کشور، افزود: اکنون دیگر انتخابات تمام شده و باید رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود؛ به‌گونه‌ای که از انتخابات به‌عنوان مظهر وحدت استفاده کرده و نشان دهیم با تمام اختلاف عقیده‌ها و سلیقه‌ها در کنار هم برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه در پاسخ به سؤالی به این مضمون که عوامل برتری آقای رئیسی نسبت به روحانی را در این استان چه می‌دانید، پاسخ مبسوط به این سؤال را مستلزم تحلیل‌های کارشناسی دانست و اظهار کرد: عوامل متعددی در این زمینه دخیل بودند که از آن جمله می‌توان به زمین‌لرزه بجنورد و مهیا شدن فضای حمله به دولت، کم‌کاری حامیان آقای روحانی و غیره اشاره کرد.

صالحی همچنین در مورد پرونده‌های تخلف انتخاباتی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: انتخابات در این استان سالم و قانونی برگزار شد و تخلف تأثیرگذار بر فرآیند و نتیجه انتخابات در خراسان شمالی روی نداد.

وی ادامه داد: برخی تخلفات جزئی ازجمله خرید و فروش رأی در انتخابات شوراها در برخی شعبات محلی روی داد که مصادیق آن به دستگاه قضایی ارسال شد و تصمیم‌گیری درباره آنها بر عهده دستگاه قضایی است./202/9314/ب1

ارسال نظرات