۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۹۹۴۸۵
حجت الاسلام اشکوری مطرح کرد؛

نقش نخبگان روحانیت در شکل گیری حماسه انتخابات

استاد حوزه و دانشگاه نقش نخبگان روحانیت را در شکل گیری حماسه انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، کاملا پر رنگ ارزیابی کرد و نشاط سیاسی را سرمایه ای برای گروه ها دانست.
عبدالمجید اشکوری

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک حماسه ملت ایران و مشارکت گسترده و خیره کننده آنان در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، این حماسه را به رهبر معظم انقلاب و عموم ملت تبریک گفت.

وی تصریح کرد: رقابت های سیاسی درون گفتمانی است، تمام رقابت سیاسی در چارچوب نظام اسلامی شکل گیری می شود و مردم در ذیل حکومت اسلامی شیعی و ولایت فقیه احساس می کنند رای شان به صورت آزاد و کاملا موثر است.

وی با اشاره به رقابت های انتخاباتی، تصریح کرد: این رقابت جدی نشان دهنده این است که در نظام اسلامی افراد جامعه از آزادی برخوردار هستند و نسبت به این که رای شان مؤثر هستند اطمینان کامل دارند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود:‌ رقابت های انتخاباتی را در این دوره بسیار جدی می دیدم، هم در مناظرات، هم در نشست ها، هم در اجتماع و هم در فضای مجازی، افراد به دنبال این بودند که دیگران را قانع و با خود همراه خود کنند.

حجت الاسلام اشکوری با تاکید بر این که ما جامعه ای پر نشاط و زنده داریم، مردم ما متوجه شدند امنیت شان از طریق مردمسالاری دینی شکل می گیرد و همه با هم در پاسداشت آن همکاری کردند و در تحکیم و تثبیت پایه های مردم سالاری دینی بسیار تلاش کردند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که در انتخابات ها یک سری افراد اکثریت می شوند و یک عده نیز اقلیت و این مساله در تمام انتخابات ها مرسوم است، هر دو اینها برای آینده کشور بسیار مؤثر است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: رفتارهای تشکیلاتی در دوره های قبل کمتر ملاحظه می شود، اما اکنون سامان بهتری پیدا کرده و این از نعمت های بزرگی است که به واسطه انتخابات نصیب ما می شود.

وی با بیان تاثیرات منطقه ای و بین المللی حضور مردم، تصریح کرد: این شور و نشاط تاثیراتی را در منطقه می گذارد و آنها متوجه می شوند با یک نظام دینی با پشتوانه مردمی روبرو هستند و این در دیدگاه های بین المللی مزیت بزرگی برای ایران اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که تضارب آرا در این دوره به شدت شکل گیری شد، تصریح کرد: دو گروه در این تضارب آرا نقاط قوت و ضعف خود را تشخص می دهند و تلاش می کنند نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنند و این موضوعی بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام اشکوری یادآورشد: در هنگام برگزاری انتخابات گرچه مقداری رفتارهای احساسی و هیجانی و پوپولیستی مشاهده شد که هرچند طبیعت رقابت های سیاسی است، اما چون تبدیل به موضوعات جدی شده، موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: روحانیت و دانشگاه ها در این جریان، نقش مؤثری را برای این حماسه ایجاد کردند نخبگان روحانیت و دانشگاه در عرصه حضوری فعال داشتند و نکته جالب تر این که نمایندگی همه جریان های فکری در روحانیت جمع شدند.

حجت الاسلام اشکوری تصریح کرد: نشاط سیاسی ایران سرمایه ای است که همه گروه های سیاسی باید قدر آن را بدانند، اقلیت و اکثریت باید از این نشاط سیاسی بهره بگیرد، آسیب شناسی بکند، مشکلات را رصد کند و برای آن چاره اندیشی کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات