۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۹۹۴۷۲
نماینده بعثه رهبری در هرمزگان:

سهم فرهنگ و محصولات فرهنگی در سبد خانوار افزایش یابد

نماینده بعثه رهبری در هرمزگان با تاکید بر اینکه سرانه کتاب در جامعه اسلامی باید بالاتر از سایر جوامع باشد، گفت: سهم فرهنگ و محصولات فرهنگی مفید را در سبد خانوار افزایش دهیم.
کتاب «کتاب و مطالعه در سبک زندگی اسلامی ایرانی»

حجت الاسلام سیدمحمدعلی معصومی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه جامعه فعال، پویا، زنده و امیدوار انس و الفتی عمیق با کتاب دارد. گفت: رشد و پیشرفت هر جامعه در گرو مطالعه است.

وی در ادامه افزود: اهمیت کتاب در آیات و روایات نیز به کرّات آمده است، چنان‌ که نبی مکرم اسلام(ص) در این زمینه می‌فرمایند«از گهواره تا گور دانش بجوئید» و یا در روایت دیگری امام علی(ع) فرمودند علم بیاموزید، حتی اگر لازم باشد آن را در چین بیاموزید. این موارد موید فرهنگ کتاب و کتابخوانی و علم آموزی از منظر قرآن و معصومین است.

نماینده بعثه رهبری در هرمزگان تصریح کرد: برای جلوگیری از بسیاری ناهنجاری ها باید به کتاب خواندن روی آورد تا تبعات آسیب ها را شناخت و از آنها دوری کرد.

حجت الاسلام معصومی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی، پایه فرهنگ هر جامعه است بیان کرد: چنانچه افراد هر جامعه به این موضوع توجه و علاقه نشان دهند بسیاری از مشکلات آن جامعه حل خواهد شد. 

وی همچنین تاکید داشت: اگر مطالعه نباشد علمی نیز نخواهد بود، در دنیا هیچ مکتبی در هیچ دوره ای به اندازه ای که دین مقدس اسلام بر علم و دانش تأکید کرده، توصیه نکرده است.

حجت الاسلام معصومی تأکید کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید به سمت کتاب هایی برویم که با این تهاجم مقابله می کند.

نماینده بعثه رهبری در هرمزگان، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تحریر چنین اثرهایی در سایه تلاش و سعی این بزرگان و کسانی است که مروج این فرهنگ هستند.

وی افزود: ترویج مطالعه و کتابخوانی در شرایط آسایش و راحتی عملی نمی شود، با دنبال آسایش رفتن و هزینه زیاد کرن نمی‌ توان فرهنگ ایجاد کرد. 

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: کسانی که اهل مطالعه هستند، در هر فرصتی به مطالعه می پردازند، یعنی در اوقات فراغت، هنگام غذا خوردن و یا حتی قبل از خواب و در سفر نیز با خود کتاب دارند. 

وی به سخنی از رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد که «باید کتابخوانی به سنت رایج مردم تبدیل شود» و تاکید کرد: باید سهم فرهنگ و محصولات فرهنگی مفید را در سبد خانوار افزایش دهیم.

نماینده بعثه رهبری در هرمزگان با تأکید بر اینکه سرانه کتاب در جامعه اسلامی باید بالاتر از سایر جوامع باشد، ابراز داشت: درحالی که این شاخص بسیار پایین تر است، امید است با ترغیب مردم در ترویج این فرهنگ گامی مؤثر برداشته شود.

حجت الاسلام معصومی همچنین با تأکید بر تلاش در راستای ارتقای سرانه کتابخوانی تصریح کرد: این سفارش رهبر معظم انقلاب در سال 74 را فراموش نکنیم که از تمامی‌ خانواده‌ های‌ ایرانی‌ خواستند تا‌ فرزندان‌ خود را به‌ کتابخوانی‌ تشویق‌ کنند و با کاستن‌ از هزینه‌ های‌ مربوط به‌ خرید وسایل‌ تجملاتی‌، به‌ خرید کتاب‌ برای‌ فرزندان‌ خود اهمیت‌ بیشتری‌ بدهند و در سال 90 در دیدار مسؤولان کتابخانه‌ها و کتابداران از تنبلی در خواندن کتاب به عنوان یکی از بدترین و پرخسارت ترین تنبلی ها یاد کردند./۸۵۱/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات