۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۹۹۴۶۱
آیت الله علوی گرگانی:

فرهنگ امر به معروف باید در جامعه نهادینه شود

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، گفت: دستگاه های اجرایی بایستی حمایت کنند تا بتوانید این فریضه الهی در جامعه اسلامی احیا و نهادینه شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت ایت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، با اشاره به جایگاه این فریضه الهی در دین مبین اسلام، در سخنانی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در اسلام دارد و پیشرفت اسلام به این دو فریضه بستگی دارد.

وی با اشاره اینکه ما اگر جامعه را به سمت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر سوق دهیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که شهر قم با آن دست و پنجه نرم می کند مهاجر پذیر بودن آن است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ما شاهد حضور شهروندان بسیاری از سایر استان ها و حتی کشورهای دیگر در قم هستیم و این موضوع تنظیم فرهنگ را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را بایستی در قم فرهنگ سازی و آن را به الگویی برای سایر شهرها تبدیل کنیم، افزود: متاسفانه در این ایام انتخابات شاهد حرکت های ناشایستی در قم بودیم که زیبنده ام القرای جهان اسلام نبوده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی  گفت: شهری که مراجع تقلید و بزرگان دین در آن حضور دارند و حرم حضرت معصومه(س) در آن قرار دارد زیبنده نیست که برخی منکرات در آن مشاهده شود و این موضوع وظیفه شما را بسیار سنگین خواهد کرد.

استاد برجسته درس خارج علمیه قم با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، بیان کرد: شما مطمئن باشید که مراجع تقلید از فعالیت های شما حمایت می‌کنند و البته دولت و دستگاه های اجرایی نیز بایستی از شما حمایت کنند تا بتوانید این فریضه الهی را در جامعه اسلامی احیا و نهادینه کنید./۸۵۸/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات