۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۹۹۳۳۵
رییس ستاد انتخابات استان کرمان:

تعداد رأی دهندگان در کرمان از مرز یک میلیون نفر گذشت

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تعداد شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در این استان از مرز یک میلیون نفر گذشته است.
حال و هوای ستاد انتخابات کل کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حمید ذکاءاسدی رییس ستاد انتخابات استان کرمان عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان کرمان افزود: انتخابات در استان کرمان بسیار باشکوه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان مشارکت بسیار بالایی را داشته ایم گفت: با توجه به فرمایشات رهبری و سایر ارکان حکومت، همه باید برای رسیدن به موفقیت در اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود امنیت را به عنوان پایه و اساس همه کارها داشته باشیم و امنیت برای حضور مردم در پای صندوق ها محقق می شود.

ذکاء اسدی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از 65 درصد حضور مردم در انتخابات را خواهیم داشت که افتخار بزرگی برای هیات های اجرایی، نظارت و نیز برای مردم و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برنده نهایی انتخابات، مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند افزود: در همه دنیا پذیرفته شده است که در حکومت های دموکراسی و مردم سالاری دینی هرچه شرکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، شاهد بروز بیشتر مردم سالاری دینی و افزایش سرمایه و اعتماد عمومی خواهیم بود.

وی بیان کرد: همه درک کرده اند که باید پای صندوق های رای حرف خود را بزنند و این امر حرکت بزرگی برای یک حکومت مردم سالار دینی است و با حضور گسترده مردم، رییس جمهوری آینده با پشتوانه بهتری می تواند به برنامه های خود بپردازد.

ذکاء اسدی عنوان کرد: تا زمانی که مراجعه کننده به صندوق ها باشند و تا زمانی که قانون اجازه می دهد، زمان رای گیری تمدید می شود و در برخی موارد تمدید به استانداران واگذار شده است که در صورت نیاز این کار را انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: مشکلات امنیتی خاصی از جمله موارد تروریستی، امنیتی، خرابکاری و تخریب تاکنون گزارش نشده و موارد جزئی حاشیه ای از جمله اختلاف محلی و اختلاف بین دو نفر در یک صندوق گزارش شده است که در موارد امنیتی قابل ذکر نیست.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نیازی به استفاده از بالگرد در استان کرمان گزارش نشده است گفت: برای اعلام نتایج طبق روال قانونی، برای هر منطقه تدابیر امنیتی لازم اتخاذ می شود.

ذکاء اسدی با اشاره به کمبود تعرفه در برخی شعب افزود: از شهرستان ها و جاهای مختلف استعلام شده و هر جا که نیاز بوده تعرفه ارسال شده است .

رییس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: نقاط خوش آب و هوا و مناطق گردشگری استان کرمان بیشتر با کمبود تعرفه روبرو شده اند که این کمبود در حال جبران است.

معاون استاندار کرمان گفت: رای گیری الکترونیکی در هشت شهرستان نیز به خوبی در دست انجام است و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است./101/9709/ب1

ارسال نظرات