۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۹۹۲۹۰
حماسه۹۶/ رسا گزارش می دهد؛

حماسه ای به پرچمداری علما و روحانیت

وجه مشترک سخنان تمام علمای دین حضور پرشور مردم است؛ حضوری که تضمین کننده قدرت و بقای نظام است و تأکید بر حماسه آفرینی.
انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عقربه های ساعت بر روی 8 ایستاده اند و منتظر آغاز روند انتخابات مانده اند.

از صبح که انتخابات شروع شده است فرصت سر خاراندن نداشته ام، قرار است برای پوشش اخبار انتخابات و حضور مراجع در پای صندوق های رأی حاضر شوم .

شبکه های مجازی، خبرگزاری ها، کانال های تلگرامی و دیگر نرم افزارهای ارتباط جمعی سعی می کنند گوی سبقت را از دیگران در خبر رسانی انتخاباتی بربایند.

خبر می رسد که رهبر انقلاب همچون همیشه در اول وقت رأی خود را به صندوق انداخته اند؛ خبرها پشت سر هم در رسانه های تکرار می شود؛ مراجع تقلید و علما در صدر خبرهای انتخاباتی قرار می گیرند.

به ساعتم نگاه می کنم که عقربه های ثانیه شمارش به سرعت در مسیر دوار می چرخند و دقیقه ها را به ساعت تبدیل می کنند.

هرچند دقیقه که می گذرد خبر جدیدی می رسد و تصویری از حضور مراجع و علما در رسانه ها منتشر می شود و اخبار حضور مراجع در آغازین دقایق انتخابات دست به دست می چرخد.

هنوز سه ساعت از شروع انتخابات نگذشته که همه مراجع و علما رأی خود را به صندوق انداخته اند و در سخنان خود مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت می کنند.

وجه مشترک سخنان تمام علمای دین حضور پرشور مردم است؛ حضوری که تضمین کننده قدرت و بقای نظام است و تأکید بر حماسه آفرینی؛ موضوعی که البته واژه غریبی برای مردم حماسی ما نیست و این حماسه حضور، انتظار مراجع و علماست.

همه متفق بر انتخاب اصلح اند؛ انتخابی که خیر دنیا و آخرت در آن باشد و رضای خداوند را به دنبال داشته باشد.

در فکر فرو می روم؛ راز ماندگاری انقلاب را به چشمان خود می بینم، مراجع و علمایی که در اولین دقایق پیش از مقلدان خود تکلیف شرعی و سیاسی را انجام می دهند تا مردم هم درس بگیرند از این زمان شناسی و حضور.

پیشی گرفتن در کار خیر که انتخابات مصداق آن در بعد سیاسی و اجتماعی است و دعوت عملی به حضور در صحنه های انقلاب؛ پیامی است که از این خبرها به مردم می رسد.

نزدیک ظهر که می شود متوجه می شوم که تمام مراجع و علما رأی خود را به صندوق انداخته اند.

به این حضور که می اندیشم راز حماسه آفرینی مردم ایران در ذهنم مرور  می شود؛ تبعیت از علمایی که خود در خط مقدم تکلیف مداری هستند.

به حوزه های رأی گیری که سرکشی می کنم قدر این توصیه ها را بیشتر می فهمم؛ همه مردم آمده اند، زن و مرد و پیر و جوان؛ شهری و روستایی؛ آمده اند تا حماسه ای رقم بزنند برای اعتلای اسلام و انقلاب.

روحانیت پیشگام این حماسه است، در صف های طولانی اخذ رأی روحانیان زیادی به چشم می خورند که ساعتها در صف مانده اند تا تکلیف خود را انجام دهند.

این است راز اعتلای نظام اسلامی؛ حماسه حضور؛ به تأسی از امام امت و مراجع و علما؛ حضور در نخستین دقایق برای انجام تکلیف شرعی؛ اینجاست که «فاستبقوا الخیرات» معنا می یابد.

 به پایان کار که می رسم، تیتر فردای رسانه های داخلی و خارجی در ذهنم مرور می شود:«حماسه 96»./۸۷۲/پ۲۰۰/ج

ارسال نظرات