۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۹۹۲۶۳
امام جمعه خوی:

نظام و ملت برنده اصلی انتخابات هستند

امام جمعه خوی گفت: هر کس انتخاب شود، در نهایت برنده اصلی جمهوری اسلامی و ملت ایران است.
حجت الاسلام موسوی شکوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در خطبه نماز جمعه خوی با اشاره به سخنرانی روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات  افزود: انتخابات صحنه درخشش ملت ایران و حماسه عظیم مردمی است.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی تجربه جدید بود که به وسیله نظام اسلامی و امام به بشریت عرضه شد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات حاوی دو پیام است یکی اعتقاد و علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی و دیگری نشان دادن پای کار بودن و مصمم بودن ملت ایران.

حجت الاسلام شکوری افزود: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد بودو در نهایت برنده اصلی جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

مسؤولان سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبری را جدی بگیرند

مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری که به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید، ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند که لازم است برنامه ریزی های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعـی و فرهنـگی کشور متناسـب با سـیاسـت‌های جمعیتی انجام گـیرد.

فرهنگ سازی در مورد بهره وری و مصرف ضرورت دارد

خطیب جمعه خوی با اشاره به اول خرداد روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اظهار داشت: در ارتباط با موضوع مصرف وبهره وری باید فرهنگ سازی عمومی شکل گیرد.

فتح خرمشهر سند افتخار ملت ولایی و انقلابی ایران است

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سوم خرداد سالگرد فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی اظهار داشت: كارشناسان نظامي معتقدند اگر مقاومت 35 روزه مردم نبود شايد سرنوشت جنگ اين گونه رقم نمي خورد چون اگر خرمشهر بدون مقاومت به دست دشمن مي افتاد آنان مي توانستند اهواز و آبادان را نيز به اشغال خود در بياورند.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر سند افتخار ملت ولایی و انقلابی ایران است.

حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان خوی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به آداب ماه رمضان پرداخت و گفت:  اجتناب از کارهای بیهوده، استغفار و تلاوت کردن قرآن، توبه کردن از گناهان گذشته، ادا کردن امانت های مردم، دور ریختن کینه ها، ترک کردن گناهان، توکل کردن بر خداوند، اصلاح کردن غذاها و روزه داری سه روز آخر ماه شعبان از جمله آداب و مقدمات ورود به ماه مبارک رمضان است که در روایات اهل بیت(ع) وارد شده است./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات