۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۹۹۲۵۷

چند خبر کوتاه از استان کرمان

کمبود تعرفه 10 شعبه در کرمان تامین شد، رسیدگی به گزارش نمایندگان نامزدها، برگزاری انتخابات مکانیزه در 8 شهر استان کرمان و دائر بودن 79 شعبه اخذ رای الکترونیکی در جیرفت از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان عصر جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات شهرستان کرمان گفت: 10 شعبه اخذ رای در این شهرستان با کمبود تعرفه مواجه و این کمبود در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم های ستاد انتخابات شهرستان تامین شد.

وی  افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم، بیشتر شعب اخذ رای با کمبود تعرفه مواجه شده اند.

توحیدی بیان کرد: در این شهرستان از لحاظ تامین تعرفه هیچ کمبودی وجود ندارد و ستاد انتخابات شهرستان از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار است تا به محض اعلام نیاز، تعرفه به شعب ارسال شود.
رای گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت 8 امروز (جمعه) 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 2 هزار و 668 شعبه اخذ رای استان کرمان آغاز شد.

رسیدگی به گزارش نمایندگان نامزدها

محمدعلی سلیمانی نماینده دادستان در ستاد انتخابات شهرستان کرمان روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات شهرستان کرمان افزود: همزمان با شروع رای گیری از صبح امروز گزارش هایی مبنی بر وقوع تخلف از سوی برخی نمایندگان نامزدها واصل شده که بیشتر آنها ابهامات بوده است.

وی بیان کرد: آنچه ما به جمع بندی رسیده ایم این است که از این گزارش ها، مطلب قابل توجهی به دست نیامده است.

نماینده دادستان کرمان گفت: از آغاز فرآیند رای گیری تاکنون بررسی های میدانی حاکی از مشارکت بسیار خوب مردم کرمان بوده است.

سلیمانی افزود: با توجه به آمار سایت وزارت کشور می توان گفت، مشارکت مردم نسبت به دوره های گذشته در این بازه زمانی به مراتب بیشتر بوده است.

سلیمانی بیان کرد: از ابتدای شروع تبلیغات انتخاباتی در شهرستان کرمان تعداد 21 پرونده تخلف به شعب این شهرستان واصل شده که این پرونده ها در حال بررسی بوده و پس از اتمام رسیدگی نتایج اعلام می شود.

برگزاری انتخابات مکانیزه در 8 شهر استان کرمان

احمد انارکی محمدی رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان کرمان اظهار کرد: در شهرهای رفسنجان، بافت، کهنوج، جیرفت، زرند، بم، سیرجان و شهربابک برای اولین بار انتخابات شورای شهر به صورت تمام مکانیزه و الکترونیکی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اعضای هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان شامل ناظر و سرناظر، بازرس و سربازرسان هستند که در استان کرمان بالغ بر چهار هزار و 750 نفر در این هیات فعالیت می کنند.

انارکی محمدی گفت: چهار هزار و 500 نفر به عنوان ناظر و سرناظر بر صندوق های رأی نظارت می کنند و بیش از 250 نفر نیز کار بازرسی در شعب اخذ رای سراسر استان را بر عهده دارند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به ازای هر صندوق اخذ رأی در استان کرمان به طور میانگین 1.5 نفر کار نظارت و بازرسی را انجام می دهند.

وی روند برگزاری انتخابات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ستاد انتخابات استان کرمان هر لحظه گزارش های بازرسی و نظارت را از شعب اخذ رأی در سراسر استان دریافت می کند و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

انارکی محمدی به حضور گسترده مردم دیار کریمان در صحنه های مختلف از جمله انتخابات اشاره و اظهار کرد: این حضور گسترده استان کرمان زبانزد عام و خاص است و امروز نیز مردم پای صندوق های رأی آمده اند تا سرنوشت کشور، شهر و روستای خود را تعیین کنند.

وی گفت: دشمن امروز چشم به ایران دوخته تا ببیند مردم ایران از انقلاب خسته نشده اند و ایرانی ها با همه اعمال فشارها و تحریم ها اما استقامت می کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا استان کرمان خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران امروز می آیند و با حضورشان در پای صندوق های رأی مُهر تثبیت بر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی می زنند.

دایر بودن ۷۹ شعبه اخذ رای الکترونیکی در جیرفت

رضا شریف مقدم دبیر ستاد انتخابات شهرستان جیرفت  عصر جمعه در حاشیه بازدید فرماندار جیرفت از شعبه های اخذ رای این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون هیچ مشکلی در روند انتخابات الکترونیکی در سطح شهر جیرفت وجود ندارد و روند انتخابات با حضور گسترده مردم و در امنیت کامل در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: مردم در ساعات اولیه استقبال خوبی کردند و خوشبختانه دستگاه های مکانیزه رای در ساعات پرازدحام با هیچ گونه مشکلی مواجه نشد/303/9709/ب1

ارسال نظرات