۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۹۹۲۱۷

اوقاف مصر از «برنامه‌ جامع تبلیغی ماه رمضان» خبر داد

وزارت اوقاف مصر از برنامه جامع تبلیغی این وزارت در ماه مبارک رمضان برای گروه‌های مختلف سنی خبرداد.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر از اقدام تبلیغی کامل و بی‌سابقه‌ای در ماه طول ماه مبارک رمضان از سوی این وزارت در برگزاری مراسم دینی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

وزارت اوقاف تشکیل کارگروه‌های مختلف، برگزاری نشست‌ها، کلاس‌های درسی و انجمن‌های علمی، سازمان‌دهی مراسم اعتکاف و مصلاهای برگزاری نماز عید فطر را بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده برای ماه رمضان اعلام کرد.

این وزارت همچنین با هدف رعایت حال همسایگان مساجد و مکان‌های عبادی خاطر نشان کرد که طبق رایزنی‌های انجام شده اذان و خطبه‌های نمازجمعه در ماه رمضان از بلندگوهای خارجی مساجد پخش نخواهد شد.

اوقاف مصر افزود: در صورت افزایش تعداد نمازگزاران و ضرورت برگزاری نمازجماعت خارج از مساجد، متولیان می‌توانند از بلندگوهای خارجی استفاده کنند در غیر این صورت بایستی تنها به بلندگوهای داخل مسجد اکتفا شود.

اوقاف مصر همچنین با بیان آنکه هرگونه اقدامی در مساجد باید با هماهنگی مسؤولان این وزارت باشد اظهار داشت: تلاش وزارت اوقاف همواره جلوگیری از نفوذ افراد یا گروه‌های افراطی به عبادتگاه‌ها بوده تا مانع از انجام هرگونه فعالیت‌های تبلیغی از سوی این افراد و یا گروه‌ها شود./981/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات