۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۹۹۱۵۳

حضور پرشور مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای

مردم آذربایجان غربی از ساعات اولیه آغاز رای گیری با حضور در شعب اخذ رای، صفوف طولانی از حضورشان برای تعیین سرنوشت کشور را به نمایش گذاشتند.
استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی از ساعت 8 صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

مردم این استان برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور ساعتها پیش از آغاز رای گیری در شعب اخذ رای حضور یافته بودند تا حماسه ای دیگر را به نمایش بگذارند.

در آذربایجان‌غربی تعداد دو هزار و 616 شعبه اخذ رای شامل یک هزار و 723 شعبه ثابت و 893 شعبه سیار در سراسر استان برای اخذ آرای میلیون و 340 هزار نفر حائز شرایط رای دادن پیش بینی شده است.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آذربایجان غربی حضور پرشور و شکوه مردم در پای صندوق های رای را شاهدیم و تا این لحظه ناامنی گزارش نشده و مشکلی در فرایند انتخابات وجود نداشته است.

وی با پیش بینی حضور 70 درصدی مردم آذربایجان غربی در انتخابات افزود: مردم با شادمانی در پای صندوق های رای حضور یافتند و حضور حداکثری مردم مد نظر رهبری در حال تحقق است.

سعادت از مردم درخواست کرد در اسرع وقت نسبت به دادن رای اقدام کنند و این کار را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به نقش رسانه های در ایجاد شور انتخاباتی، اذعان کرد: با وجود رکود تبلیغات انتخاباتی در یک ماه گذشته، در هفته اخیر با فعالیت های رسانه ای به ویژه در شبکه های مجازی تنور انتخابات گرم شد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به  انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد:  92 درصد ثبت نام کنندگان برای نامزدی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تأیید صلاحیت شدند.

سعادت با اشاره به اینکه 13 هزار و دو نفر از متقاضی کاندیداتوری در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تأیید صلاحیت شدند، گفت: با توجه به تغییر لیست تایید و رد صلاحیت شدگان، آمار دقیقی وجود ندارد تا جایی که امروز صبح پیش از آغاز رای گیری نیز چند نفر رد صلاحیت شدند./202/936/ب1

ارسال نظرات