۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۹۱۱۷
حماسه ۹۶/

گزارشی از تنور داغ انتخابات و حماسه ۲۹ اردیبهشت در لرستان

مردم استان لرستان با حضور در شعبه های اخذ رأی در سراسر استان با شور و شوقی وصف ناشدنی همچنان حضوری چشمگیر دارند و این حضور دیگر افرادی را که تاکنون تصمیمی برای رفتن پای صندوقهای رأی نگرفته اند را تشویق و ترغیب می کند تا در این حماسه شریک باشند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حماسه سرنوشت ساز انتخابات 96 با شور وصف ناشدنی همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است و حضور در استان لرستان با رغبتی بی نظیر به چشم می خورد.

مردم ولایتمدار استان لرستان از ساعات اولیه آغاز انتخابات به این عرصه مهم آمده اند و همچنان موج موج بر حضور اقشار مختلف مردم افزوده می شود، انتخابات امسال از نگاه مردم انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز است و اهمیت حضور را دو چندان می کند.

حضور جوانان در صحنه انتخابات وصف ناشدنی است

آرمین بیرانوند، جوان خرم آبادی که رأی اولی است امروز با شوق و انگیزه بی نظیری پای صندوق رأی آمده است و از حس درونی خود در این حضور می گوید، می گوید برای اینکه بتوانم در انتخابات شرکت کنم به سراغ ثبت احوال رفتم و ابتدا شناسنامه خود را عکس دار کردم.

وی شرکت در انتخابات را حق خود دانست و گفت: رأی می تواند در تعیین سرنوشت کشورم مؤثر باشد و امروز بر اساس احساس وظیفه ای که دارم تصمیم گرفته ام در انتخابات شرکت کنم و طعم شیرین این حضور را بچشم.

جوان دیگری به نام سارا زینی وند از حس حضور خود می گوید، این جوان خرم آبادی در شعبه اخذ رأی شهرداری منطفه یک خرم آباد آمده است که با رأی خود پایبندی به آرمانهای انقلاب و شهدا را اعلام کند.

آمده است تا بگوید در سایه این حضور می خواهیم به گوش دشمنان برسانیم جوانان این مرز و بوم راه شهدا را ادامه می دهند و برای دفاع از آرمانهای انقلاب در مسیر ولایت و رهبری ثابت قدم هستند.

آری صحنه حماسه ساز انتخابات صحنه حضور جوانان غیور، ولایی و ثابت قدمی است که بر خلاف نظر و خواسته دشمن امروز به میدان آمده اند تا انقلابی بودن خود را برای دنیا به نمایش بگذارند و به بگویند که آمده اند تا سرنوشت کشور خود را به دست خود تعیین کنند و با رأی خود مشت محکمی به دهان استکبار بزنند.

در شعب اخذ رأی حضور افراد سالخورده و مسن دوشا دوش جوانان به چشم می خورد شیر زنان و مردانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خون دل خورده اند افرادی که جلوی چشمشان عزیزانشان برای به ثمر نشستن انقلاب پر پر شده اند، مادرانی که هنوز از فرزند شهید خود دورند و در فراق جوانان شهید خود با حضور بر مزار شهدای گمنام آرام می گیرند، امروز به صحنه انتخابات آمده اند تا بگویند راه شهدا ادامه دارد.

این بزرگان با آمدن پای صندوقهای رأی الگویی برای جوانان امروز انقلاب اسلامی هستند، آمده اند تا بگویند با وجود سختیها، مشکلات معیشتی و اقتصادی و بیکاری جوانانشان همچنان در دفاع از ولایت، رهبری و آرمانهای شهدا ثابت قدم هستند.

انتخابات امروز روز اقتدار ملی و جشن ملی است

استاندار لرستان با قدردانی از حضور گسترده مردم در ساعات اولیه آغاز انتخابات گفت: انتخابات امروز روز اقتدار ملی و جشن ملی است.

هوشنگ بازوند، در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق به خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،  گفت: حضور مردم در حماسه امروز در تعیین سرنوشت این کشور و مردم نقش آفرین است.

وی امروز را روز اقتدار ملی، جشن ملی و عید ملی عنوان کرد و گفت: برای شرکت در این جشن ملی باید با عزم و اراده جدی به میدان بیاییم و با رأی خود از انقلاب و آرمانهای آن دفاع کنیم.

امنیت و اقتدار نظام پیام حضور مردم است

بازوند رأی مردم را تضمین کننده امنیت کشور خواند و تصریح کرد: پیام حضور مردم پیام امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی مردم را پشتیبان اصلی نظام خواند و گفت: امروز همین مردم پای صندوق رأی می آیند و با رأی خود از نظام و انقلاب دفاع می کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه برنده اصلی انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم هستند، خاطرنشان کرد: حضور مردم موجب ناامیدی ایادی استکبار است.

بر اساس این گزارش، یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۶۰۹ لرستانی واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گفته استاندار لرستان یک هزار و ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده است، از این تعداد هزار و ۴۰ شعبه ثابت و ۷۲۶ شعبه سیار هستند.

بازوند با بیان اینکه ۷۲۵ شعبه شهری و یک هزار و ۴۱ شعبه روستایی برای برگزاری انتخابات لرستان آماده هستند، یادآور شد: ۵۶۶ شعبه در شش شهر استان شعب الکترونیکی مستقر هستند.

گفتنی است، ۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر پرسنل در استان لرستان درگیر برگزاری انتخابات هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۹ نفر عوامل اجرایی و بازرسین وزارت کشور هستند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد:  هفت هزار و ۸۰۰ نفر نیروی انتظامی و هیأت نظارت بر انتخابات هشت هزار و ۸۳۰ نفر و اعضای هیأت نظارت و بازرسی شوراها نیز دو هزار و ۶۸۹ نفر هستند.

رأی مردم رأی به نظام است

بازوند با بیان اینکه رأی مردم رای به نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: رأی مردم تهدید ها را به فرصت تبدیل می کند.

تاکنون 88 هزار لرستانی رأی خود را به صندوق انداختند

استاندار لرستان با اشاره به گزارشی که از شعب اخذ رأی استان دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 88 هزار لرستانی رأی خود را به صندوق انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در لرستان با سرعت بالایی در حال برگزاری است، عنوان کرد: تمامی شعب اخذ رأی آمادگی لازم در زمینه انتخابات دارند./۹۴۵۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات