۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۹۹۱۱۵
حماسه ۹۶/ همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

حضور گسترده و پرشور مردم اردبیل در پای صندوق های رأی

همزمان با سراسر کشور مردم استان اردبیل یکپارچه در پای صندوق های رأی حاضر شدند.
حضور پرشور مردم اردبیل در پای صندوق های رای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، ‌همزمان با سراسر کشور فرآیند برگزاری رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز در شعبات اخذ رای در استان اردبیل آغاز شده و از همان ساعت ابتدایی و نیز قبل از آغاز فعالیت مراکز رای‌گیری، مردم اردبیل در پای صندوق‌های رای حضور پرشوری داشتند.

استان اردبیل در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای یک هزار و 595 شعبه اخذ رای بوده که 516 شعبه شهری بوده و مابقی نیز شعبات روستایی است.

ناصر نصیری، رییس ستاد انتخابات استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران، خاطرنشان کرد: 30 هزار نفر در سطح استان اردبیل درگیر برگزاری انتخابات هستند و فرایند رای‌گیری از مردم از ساعت 8 صبح تا 18 عصر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 6 هزار و 608 نفر کل ثبت‌نامی برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل بودند که از این تعداد 451 نفر انصراف داده و در مجموع 65 نفر نیز رد صلاحیت شدند.

نصیری بیان داشت: از تعداد رد صلاحیت‌شدگان در استان 9 نفر کاندیدای مربوط به شوراهای اسلامی شهر و 56 نفر نیز مربوط به شوراهای روستاها بودند.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 93 نفر کاندیدای انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا با یکدیگر در حال رقابت هستند که صاحبان 140 کرسی شهری و سه هزار و 273 کرسی روستایی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشخص می‌شوند.

نصیری ادامه داد: در مجموع یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان آماده شده که از این تعداد 516 شعبه شهری بوده و شعبه‌های شهری نیز 560 شعبه ثابت و هشت شعبه نیز سیار است.

وی گفت: یک هزار و 79 شعبه روستایی برای اخذ رای در استان آماده‌سازی شده که 295 شعبه سیار در روستاها پیش‌بینی شده تا مردم بتوانند در دورترین نقاط هم در رای گیری شرکت کنند.

نصیری اظهار کرد: در سطح استان اردبیل 30 هزار نفر درگیر برگزاری امر انتخابات هستند که خوشبختانه با پیش‌بینی‌های انجام شده امکان تقلب در انتخابات صفر بوده و تکرار رای نیز با توجه به حضور ناظران و عوامل اجرایی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: در هر شعبه اخذ رای حداقل 17 نفر حضور دارند که در برخی از شعبه‌های شهری به بیش از 20 نفر نیز می‌رسد که عواملی مختلفی از جمله عوامل انتظامی و ناظران شورای نگهبان در کنار ناظران فرمانداری‌ها در این شعبه‌ها حضور دارند./937/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات