۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۹۹۰۷۳
آیت الله غریفی:

وضع کنونی جهان اسلام با آموزه های قرآنی به شدت فاصله دارد

یکی از علمای بحرین اوضاع کنونی حاکم بر جهان اسلام را کاملا مغایر آموزه های قرآن کریم عنوان کرد.
آیت الله سید عبدالله الغریفی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) قفول این کشور، نسبت به اوضاع جهان اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت: امت اسلامی به ملت های پراکنده، کشورهای جدا از هم، مصالح و اهداف متفاوت و شعارها و سیاست های مغایر یکدیگر مبدل شده است. این در حالی است که قرآن کریم همواره بر وحدت و یکپارچگی تأکید فراوانی دارد.

وی افزود: خداوند متعال از ما می خواهد در برابر یکدیگر با مهربانی برخورد کرده و با کافران به شدت رفتار کنند اما آنچه هم اکنون مشاهده می کنیم کاملا مغایر این مساله است و در حالی که هیچ رأفت اسلامی میان آنان وجود ندارد شاهد تسامح و نرمی و ذلت در برابر دشمنان هستیم.

این عالم بحرینی از عدم توانایی مسلمانان برای مقابله با دشمنان انتقاد کرد و اظهار داشت: مسلمانان در برهه کنونی نه از قدرت کافی برای بازدارندگی دشمنان اسلام برخوردار هستند و نه می توانند از مسائل عادلانه خود دفاع کنند. این موضوع از عدم وحدت کشورهای اسلامی نشأت می گیرد.

آیت الله غریفی با اشاره به آیه 208 سوره بقره تصریح کرد: خداوند متعال از ما می خواهد در روابط دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با یکدیگر در فضایی آرام همکاری کنیم، اما فضای سرشار از تنش، اختلاف، تعصب، دشمنی، کینه توزی، خشونت، تندروی و تروریسم بر این روابط حاکم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ماه رمضان و لزوم توجه به مجالس قرآنی یاد کرد و ادامه داد: مومنان باید توجه ویژه ای به مجالس ربانی و روحانی و عبادی قرآن در این ماه داشته باشند. این مجالس باید به دقت برنامه ریزی شود تا به اهداف بزرگ خود دست یابد.

این عالم بحرینی خاطرنشان ساخت: عدم اجازه تلاوت قرآن به مبتدیان، سخن گفتن در هنگام قرآئت قرآن و عدم برنامه ریزی دقیق از ضعف های مجالس قرآنی هستند. علما و طلاب حوزه علمیه، فعالان عرصه قرآنی و جمعیت های دینی باید فعالیت های قرآنی را در ماه زمان به شدت افزایش داده و شعار «ندای قرآن» را در منابر و سخنرانی هایشان به خوبی تبیین کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات