۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۹۹۰۰۱
مدیر حوزه علمیه دامغانی همدان:

سياست نبايد توأم با خدعه و دروغ باشد

مدیر حوزه علمیه دامغانی همدان با اشاره به اهمیت عدالت خواهی مجریان حکومتی، گفت: عدالت زيربناى پيشــرفت و تكامل جامعه بشــرى است و خداوند متعال در قرآن کریم به فراوانی توصيه به رفتار عادلانه و عدالت خواهى کرده است.
رسولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی رسولی، مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شب گذشته در مسجد مدرسه دامغانی در جمع طلاب این مدرسه، گفت: یکی از ملاک های مهم در انتخاب اصلح این است که فرد منتخب وعده هایی که قبل از انتخابات به مردم می دهد را عملی کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وفای به عهد و عدم پیمان شکنی مسؤولان، گفت: خداوند متعال در سوره رعد، وفاى به عهد و پرهيز از پيمان شكنى را از خصوصيات انسان هاي وارسته معرفی کرده است.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح، گفت: فردی باید برای ریاست جمهوری انتخاب شود که دغدغه مردم را داشته و دنبال عدالت اجتماعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت عدالت خواهی مجریان حکومتی، گفت: عدالت زير بناى پيشــرفت و تكامل جامعه بشــرى است و خداوند متعال در قرآن کریم به فراوانی توصيه به رفتار عادلانه و عدالت خواهى کرده است.

حجت الاسلام رسولی گفت: از نظر حضرت على(ع) و همچنین شريعت الهى اسلام، اصلى كه می تواند تعادل اجتماع را حفظ كند و همه را راضى نگه دارد و به پيكر اجتماع سلامت و به روح اجتماع آرامش دهد عدالت است.

وی با بیان اینکه هيچ مصلحتى بالاتر از حق و عدالت نيست تاکید کرد: سياست نبايد توأم با خدعه و دروغ باشد و هیچ گاه نباید از حق و عدالت دست كشيد به هر سبب مصلحتی عوام فریبی صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) تأکید کرد: یکی از ملاک های مهم در انتخاب اصلح عالم بودن فرد منتخب است، اما فرد عالم بدون تدبیر نمی تواند به خوبی مملکت را اداره کند.

وی در پایان گفت: وقتــى كه پيامبر بنى اســرائيل، فردى گمنــام و فقير به نام طالــوت را براى فرماندهــى و رهبرى بنى اســرائيل در جنگ با جالوت ســتمگر، معرفى می کند با مخالفت و اعتراض قوم مواجه مى شــود اما پيامبر خدا در جواب قوم بنى اسرائيل استدلال مي كند كه اين انتخاب به خاطر علم و توانايى وى از جانب خداوند است./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات