۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۷۸۰
با هدف تبیین ابعاد شخصیتی آیت الله باریک بین؛

مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» تولید شد

مدیر کل صدا وسیمای مرکز قزوین از تولید مستند تلویزیونی آیت الله باریک بین با عنوان «تاجرزاده انقلابی» خبر داد.
تاجر زاده انقلابی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، ابوالفضل معصومی‌فر، مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین به ابعاد شخصیتی عالم مجاهد و انقلابی آیت الله باریک بین(ره) اشاره کرد و گفت: مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» گوشه‌هایی از زندگی شخصی، مبارزات سیاسی، فعالیت های اجتماعی و مذهبی آیت الله باریک بین را در بازه زمانی قبل از انقلاب بازگو می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آیت الله باریک بین سال ۱۳۰۹ در قزوین متولد شد و  پس از کسب فیض از اساتید  برجسته  قم و نجف اشرف به قزوین بازگشت.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در ادامه ابراز کرد: آیت الله باریک بین نقش برجسته ای در آگاهی بخشی مردم برای مقابله با رژیم پهلوی و حمایت از مبارزین و انقلابیون داشته است.

معصومی‌فر با اشاره به نفش آیت الله باریک بین در زمان پهلوی خاطرنشان کرد: در دوران رژیم پهلوی آیت الله باریک بین نقش فعالی در آگاهی بخشی به مردم و جریان سازی مردمی علیه رژیم داشت تا اینکه رژیم پهلوی او را به شهرستان سردشت تبعید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شد و علاوه بر حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، بسیاری از زیر ساخت‌های دانشگاهی، حوزوی و امور عام المنفعه را در قزوین پایه ریزی کرد.

معصومی‌فر در ادامه ابراز کرد: مرتضی باریک بین فرزند ارشد وی هم در عملیات فتح المبین به درجه  رفیع شهادت نائل آمد و آیت الله باریک بین با روحیه ای مثال زدنی بر پیکر فرزندش نماز خواند تا نمونه عملی و بی‌بدیلی از اخلاص و شجاعت انقلابی را به همگان نشان دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: آیت الله باریک بین به اذعان بسیاری از نخبگان، انقلابیون و سیاسیون به عنوان پدر معنوی استان قزوین همواره برای عمران و آبادانی استان تلاش کرد و پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن ۸۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مستند تلویزیونی «تاجرزاده انقلابی» به تهیه کنندگی حمیدرضا محلاتی و کارگردانی محمد فیضی، به مدت  ۴۵ دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید شد./873/۱۰۱/ب2

ارسال نظرات