۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۶۶۶
گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب؛

انتشار کتابچه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شوراها + دانلود

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کتابچه‌های «انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری دوازدهم» و «شورای شهرها و روستاها» را برای دانلود بارگذاری کرده است.
دانلود فایل دانلود فایل کتابچه الکتریکی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، ویرایش هفتم کتابچه الکترونیکی «انتخابات 96 ریاست جمهوری دوازدهم؛ گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب» تا روز هفدهم اردیبهشت ۹۶ را منتشر کرده است.

در مقدمه این کتابچه می‌خوانیم:‌

در انتخابات، دو مسأله مهم و اصلی وجود دارد؛ مسئله اول اصل مشارکت گسترده و حضور میلیونی مردم در انتخابات است. رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سال ۹۶  در حرم رضوی فرمودند: «آنچه من عرض کردم و درجه اول برای این حقیر مهم است؛ شرکت عمومی در انتخابات است. و اینکه همه آحادی که می‌توانند رأی بدهند و مشمول قانونند وارد آنتخابات بشوند و انتخابات را پر شور کنند؛ این اولین خواسته‌ و مهمترین خواسته ما است.»

دومین مسأله مهم در امر انتخابات «درست انتخاب کردن» است. «انتخابات یک حادثه یک روزه است؛ ظرف یک روز انجام می‌دهید، اما اولا کسی را، کسانی را برای مدت چهار سال بر سرنوشت کشور و جریان‌های عمده کشور حاکم می‌کنید؛ ثانیا دامنه تأثیر آن به همان چهار سال هم محدود نمی‌ماند و پس شما در یک روز یک حرکتی می‌کنید، یک انتخابی می‌کنید، یک اقدامی می‌کنید که تأثیر آن در کوتاه مدت، در چهار سال، و در بلند مدت، گاهی در چهل سال باقی می‌ماند؛ این قدر انتخابات مهم است.»۹۲/۵/۲۵

این دفترچه در پانزده بخش ضمن معرفی شاخص‌های نامزد اصلح از نگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای، تاکتیک‌ها اهداف دشمن برای این انتخابات را معرفی و با بیان رهنمودهایی به مخاطبانش، در قالب یک دفترچه راهنما، عبور از امتحان انتخابات را تسهیل می کند.

«اهمیت انتخابات ریاست جمهوری»، «وظیفه مردم در انتخابات»، «بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در انتخابات»، «اهمیت شورای نگهبان»، «اصول رقابت سیاسی»، «تجربیات انتخابات 88»،‌ «تاکتیک‌های دشمن»، «وظایف شورای نگهبان در انتخابات»، «ارتباط مشارکت مردم با عزت و امنیت»، «ریاست جمهوری و چشم انداز ۲۰ ساله»، «نقش رئیس جمهور در تحقق برنامه  ۵ ساله»، «پایبندی به سیاست‌های کلی نظام»، «ویژگی‌های نامزد اصلح»، «نقاط قوت و ضعف دولت‌های هفتم تا یازدهم» و «شنبه پس از انتخابات» از عنوان‌های پانزده‌گانه این کتابچه هستند.

در این کتابچه زیر عنوان «شنبه پس از انتخابات» ضمن پرداختن به رهنموهای رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات، چنین آمده است:

«به همه آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز که سرزنده‌ترین نقش آفرینان این حادثه شورانگیز بودند، توصیه می‌کنم که کاملا هوشیار باشند. همواره باید شنبه پس از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد و چه طرفداران نامزد متتخب و چه هوادار دیگر نامزدهای محترم، از هر گونه رفتار و گفتار تحقیر‌آمیز و بدگمانهی پرهیز ‌کنند.

رئیس جمهور منتخب و محترم، رئیس جمهور همه ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یکپارچه از او حمایت و به او کمک کنند و بی‌شک این نیز امتحانی الهی است که موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب کند. «پیام حماسی مردم در دهمین انتخابات ریاست جمهور ۸۸/۰۳/۲۳»»

نگاهی به کتابچه شورای شهرها؛ گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی

همچنین؛ دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای کتابچه الکترونیکی «شورای شهرها و روستاها» گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی» را منتشر کرده است.

در این کتابچه در سه بخش  به «اهميت شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا» و «وظایف شهرداری‌ها» از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است.

 در مقدمه فصل اول این کتاب درباره اهمیت تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا چنین می خوانیم:

«در سال 1377، بند صد قانون اساسی محقق شد و جمهوری اسلامی در زنجیره تکمیل دولت سازی‌اش، شوراهای اسلامی شهر و روستا را تأسیس کرد. این نهاد به عنوان نهادی نوپا در اوایل دهه سوم انقلاب در جهت ارتقای سطح کارآمدی نظام تأسیس شد.

 از این روست که رهبر انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف درباره اهمیت شوراهای اسلامی نکاتی را فرموده‌اند و ایشان در دیدارشان با مجموعه منتخب مردم در اولین شوراهای اسلامی با اشاره به آیه شریفه  «و امرهم شوری بینهم» شوراها را نمونه‌ای از مشورت مؤمنین دانستند.

آیت الله خامنه‌ای‌ حل مسائل جاری و روزمره مردم به دست خود مردم را از اثرات تشکیل شوراها دانستند که اگر رخ دهد، سبب افزایش «اعتماد عمومی» خواهد شد.»

این کتابچه در برگیرنده هشت  نکته درباره اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا از نگاه رهبر انقلاب اسلامی است که همراه با متن برگزیده بیانات در  اختیار خوانندگان قرار داده شده است.

عنوان‌های هشت نکته درباره اهمیت شوراهای اسلامی و روستا از نگاه معظم انقلاب عبارت است از: «مؤمنین کارهایشان را با مشورت انجام می‌دهند»، «انتخاب شوراها؛ گامی به سوی تحقیق کامل قانون اساسی»، «تحکیم پایه‌های انقلاب در کشور با تشکیل شوراها»، «شوراهای اسلامی در مقابل نظام استبدادی»، «حل مشکلات مردم توسط شوراها»، «افزایش اعتماد عمومی»، «انتخابات برای حل مسائل جاری زندگی» و «تأثیر شورای شهر تهران بر دیگر شوراها».

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، کتابچه الکترونیک «انتخابات ریاست جمهوری 96» را در 56 منتشر کرده است و علاقه‌مندان می توانند برای دریافت نسخه PDF بر روی گزینه دانلود فایل کلیک کنند. همچنین کتابچه «اهمیت شوراها وروستاها از دیدکاه رهبری» نیز در 32 صفحه منتشر کرده است و علاقه‌مندان می توانند برای دریافت نسخه PDF بر روی گزینه دانلود فایل کلیک کنند./998/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
ممنون بایت این کتابچه دیجیتال برای انتخابات آتی بدردم می خورد دانلود کردم
0
0