۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۶۱۱

دوره آموزشی ائمه جماعات مساجد تبریز برگزار شد

دوره آموزشی ائمه جماعات منتخب مساجد تبریز با موضوع «نماز و معارف مهدویت» در حوزه علمیه تاریخی طالبیه برگزار شد.
محمد هادی نیا

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری دوره آموزشی «نماز و معارف مهدویت» ویژه ائمه جماعات مساجد منتخب تبریز خبر داد و اظهار داشت: این دوره آموزشی با همکاری معاونت آموزش حوزه علمیه استان و حوزه علمیه طالبیه در تبریز برگزار شد.

وی با بیان این‌که دوره آموزشی طی دیروز و امروز با حضور 50 نفر از ائمه جماعات در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز استان، مرکز تخصصی مهدویت، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و جمعی از اساتید حوزه علمیه تبریز و شهر مقدس قم برگزار شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تمامی فعالیت های فرهنگی، دینی، هنری و آموزشی در مساجد دارای کانون با محوریت امام جماعت اجرایی می‌شود، افزود: ارایه آخرین روش‌های نوین تبلیغ معارف دینی از مهم‌ترین اهداف برگزار این دوره آموزشی بوده است.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ نماز جامعه را از آسیب‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی و اخلاقی مصون می‌دارد، تصریح کرد: دوره آموزشی «نماز و معارف مهدویت» به دنبال معرفت افزایی روحانیان و مبلغان حوزوی در راستای ترویج معارف اسلامی بوده است و در این راستا نتایج مثبتی نیز حاصل شد.

وی تبیین ویژگی‌های جامعه مهدوی، وظایف منتظران موعود آخرالزمان، نقش روحانیت در ترویج اخلاق مهدوی، تعریف جامعه منتظر از دیدگاه احادیث و روایات معتبر، مبانی فقهی و قرآنی مهدویت و همچنین شیوه‌های آموزش مباحث مهدوی برای کودکان را از جمله موضوعات محوری این دوره آموزشی عنوان کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این دبیرخانه در ایام مختلف سال با برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری، مسابقات قرآنی، دوره‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین نشست‌های معرفتی به دنبال ترویج مبانی اسلامی و شیعی با شیوه‌های نوین و بهره‌مندی از ابزار فرهنگ و هنر است./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات