۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۸۵۵۴
آیت الله نوری همدانی:

حوزه با تمام قوا تابع فرمایش رهبری است/ دولتمردان دست از توجیه کارهای خلاف بردارند

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با انتقاد شدید ازتوجیه دولتمردان درباره سند ۲۰۳۰، حوزه را با تمام قوا پشتیبان رهبر معظم انقلاب دانست.
درس خارج آ‌یت الله نوری همدانی درس خارج آ‌یت الله نوری همدانی درس خارج آ‌یت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تأکید بر تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) گفت: طلاب و مبلغان باید همه جنبه های اسلام را اعم از عبادات، سیاست و زمینه های دیگر را تبیین کنند.

وی افزود: حضرت امام تأکید داشتند که به فرزندان همانند نماز باید درباره سیاست هم گفته شود؛ مبلغان باید جریانات دینی و تاریخی را ریشه یابی کنند و به مردم بگویند، جریان عاشورا، فاطمیه و دیگر موارد مهم افزون بر عزاداری باید معارف بیان و ریشه یابی صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر روایات به خوبی برای مردم تبیین شود وضع مسلمانان بسیار بهتر خواهد شد، اظهار داشت: ائمه طاهرین(ع) تأکید دارند که امر آن ها باید توسط عالمان احیا شود که کار وسیعی به شمار می رود، کسانی که قدرت دارند باید در ماه مبارک رمضان حتما تبلیغ کنند و معارف اهل بیت(ع) را بگویند

واجب است مردم حضور حداکثری داشته باشند

وی انتخابات پیش رو را بسیار مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: مردم باید حضور حداکثری داشته باشند و واجب است که همه شرکت کنند چون به سرنوشت انسان مربوط است و انسان نباید بی تفاوت باشد، جهاد امروز این است که مردم در صحنه حاضر باشند و در انتخابات شرکت کنند و نشان دهند که به نظام علاقه مند هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هر رأی تیری به پیکره دشمن است، ابراز داشت: حضور حداکثری و پر شور و شکوه مردم در انتخابات پیش رو یک اصل است و همه باید در صحنه حضور پیدا کنند که جهاد است.

وی عنوان کرد: نظام اسلامی بر اساس فرهنگ اهل بیت(ع) به وجود آمده که نظام ولایی است، امام فرمود بالاتر از همه واجبات حفظ نظام است، کسی نباید با رفتارها و سخنان خود سبب تضعیف نظام شود، نظام و انقلاب اسلامی خدمات بسیاری به مردم ارائه کرده است و در زمینه های گوناگون پیشرفت داشته است.

ان مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خدمات نظام باید برای مردم به خوبی تبیین شود، رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند خدمات انقلاب اسلامی باید تبیین شود تا همه بدانند چه کارهایی صورت گرفته است؛  طلاب باید در سفرهای تبلیغی خود خدمات نظام را تبیین کنند؛ در مدت کوتاه انقلاب بسیار از روستاها دارای امکانات هستند و از نظر سیاسی هم انقلاب مردم را از استبداد و استکبار نجات داد.

وی با اشاره به امضای سند 2030  از سوی دولت اضافه کرد: غرب و دشمنان در طول تاریخ به ایران به نظر تحقیر آمیز نگاه می کنند و سلطه طلبی و زیاده خواهی در ذات آن ها وجود دارد، دشمنان با این سند می خواهد فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی را تغییر دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که باید جلوی این سند گرفته شود، گفت: متأسفانه ای عده ای خیانت کردند و این کار جرم بسیار بزرگی است، بعد از این که مردم این قدر شهید دادند و برای انقلاب جهاد کردند حال می خواهند چنین سندی را اجرا کنند.

وی افزود: حوزه نمی تواند درباره مسائل بی تفاوت باشد، وقتی رهبر انقلاب می فرمایند این سند نباید اجرا شود حوزه نمی تواند خلاف این فرمایش را تحمل کند، حوزه خود را پشتیبان نظام و رهبر می داند؛ این مسأله در حرف نیست بلکه حوزه در عمل این کار را می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما صحبت کردیم اما پخش نشد بعد که جویا شدیم گفتند دستور دادند که پخش نشود، هر موضع و حرکتی که رهبر معظم انقلاب داشته باشد حوزه علمیه پشتیبان ایشان است به همین دلیل کار آن ها را محکوم می کنیم اما فعلا به دلیل انتخابات سکوت کرده ایم.

وی ادامه داد: آن ها شروع به توجیه  در روزنامه ها کردند، کار شما را خلاف دانسته و محکوم می کنیم و ساکت نمی نشینیم، اما بعد از انتخابات بیشتر پیگیر این موضوع خواهیم بود؛ حوزه با تمام قوا حامی و تابع فرمایش رهبر معظم انقلاب است./1323/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات