۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۴۸۴
آیت الله نوری همدانی:

دشمنان در پی محدود کردن شیعیان هستند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه های دشمن برای جلوگیری از گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: دشمنان مراقب هستند که تشیع آزادی لازم را پیدا نکند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه سه شنبه در دیدار جمعی از علمای شهر دربند جمهوری داغستان با تأکید بر ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع)، تبلیغ دین را جهاد در راه خداوند متعال دانست.

وی افزود: این فضا از چند جهت جای تأسف دارد، یکی از مسائل این است که حروف این کشورها لاتین بوده و غیر از حروف اصلی اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علیمه قم با بیان این که دشمن حروف اصلی اسلام را کنار گذاشته و حروف دیگر را مطرح کرده است، اظهار داشت: مهجوریت حروف اصلی اسلام و تغییر آن ها فاصله ای بین مسلمین و قرآن و کتاب های علمی و اسلامی ایجاد کرده است.

وی با بیان این که شیعیان در بسیاری از کشورها مستضعف هستند، ادامه داد: قدرت حکومت در دست شیعه نیست، شیعیان تحت سیطره حکومت های غیر شیعه زندگی می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: شیعیان حق دارند که به اندازه خود به فرهنگ اهل بیت(ع) پایبند باشند و به آن عمل کنند، البته شیعیان باید مراقب باشند که حکومت برای آنان مشکل ایجاد نکند، در عین حال شیعیان باید فرهنگ اهل بیت(ع) را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: در آذربایجان شیعیان در عاشورا و محرم اجتماعاتی دارند اما محدود هستند، مکتب امام حسین(ع) مکتب هیهات مناالذله است اما تشیع باید محفوظ بماند ولی در عین حال برای حکومت نباید مشکل ایجاد کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حکومت های ظالم فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) را نمی پذیرند از این رو شیعیان باید تقیه مانند عمل کنند؛ دشمنان مراقب هستند که تشیع آزادی لازم را پیدا نکند. /1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات