۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۴۴۸
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مدیریت کشور به دست فردی سپرده شود که مشکلات مردم را حل کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کشور باید به فردی مطیع کامل رهبری سپرده شود که بتواند مشکلات کشور را مدیریت کرده و جامعه را در مسیر خدا و اهل بیت(ع) قرار دهد.
همایش بصیرت و تبلیغ در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در همایش بصیرت و تبلیغ که با حضور معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روحانیان و طلاب خواهر حوزه های علمیه شهرستان ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر لزوم بازخوانی رسالت پیامبران اظهار کرد: هدف از بعثت انبیا، هدایت جامعه بشری است به گونه ای که مردم را با احکام الهی آشنا کرده و دستورات دین را در جامعه ساری و جاری کنند.

وی خارج کردن مردم از ضلالت آشکار و هدایت به سوی حکمت، علم و تزکیه را هدف بعثت پیامبران عنوان کرد و گفت: پیامبران مبعوث شدند تا جامعه ای تربیت شده بر اساس معیارهای الهی را برپا کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تازمانیکه کل جامعه هدایت نشوند و احکام الهی در جامعه نمود عینی نداشته باشد، عبادت انفرادی و هدایت یافتن افراد آنچنان سودی نخواهد داشت و در واقع انبیای الهی به هدف خود نرسیده اند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: براساس این حدیث قدسی، خداوند هر قومی در اسلام را که از امام جاعلی که حکومت را در دست گرفته و منسوب به خداوند نیست، اطاعت کنند، عذاب خواهد کرد هر چند مردم در اعمال خودشان افراد خوب و متقی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: این حدیث نشان می دهد که تا حکومت، نظام و قدرت در دست امام عادل نباشد، گرچه افراد به صورت شخصی متقی باشند، خداوند آنها را نخواهد بخشید و عذاب می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: باید امامت و مدیریت جامعه به شخص عادل سپرده شود در غیر اینصورت خداوند افراد را به علت مسؤولیت اجتماعی شان عذاب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با ولایت اعمال انسان قبول می شود، اذعان کرد: کشور در موقعیت حساسی است و باید معیارهای ما انتخاب فرد اصلح و مرضی خداوند باشد و چنانچه اینگونه نباشد هرچند فرد متقی و مؤمنی باشیم به علت مسؤولیت سیاسی و اجتماعی مورد عقوبت الهی قرار خواهیم گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علما باید معیارهای فرد اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری را در عرصه اجتماعی به صورت متین، شفاف و روشن تبیین کرده و مردم را در انتخاب فرد اصلح یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: کشور باید به فرد مطیع رهبری سپرده شود که بتواند مشکلات کشور را مدیریت کرده و جامعه را در مسیر خدا و اهل بیت(ع) قرار دهد.

وی در ادامه بر لزوم تقویت معنویت، اخلاص و تعهد در بین عالمان دین و طلاب تأکید کرد و گفت: فرق علما و روحانیان با سایر دانشمندان در مسأله معنویت است و مردم بر اساس این ویژگی بر این قشر اطمینان کرده و به آنها اقتدا می کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه علما و روحانیان باید با تقویت معنویت و تزکیه نفس، آن را در جامعه تسری دهند، گفت: یکی از راه های مناسب تقویت روح بندگی و معنویت، شب زنده داری و تهجد است که باید بیشتر مورد توجه عالمان دین قرار گیرد./202/936/ب1

ارسال نظرات