۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۹۸۳۸۲
کارشناس مسائل فرهنگی:

مسؤولان دولت آینده باید به پاکدستی شهرت داشته باشند

حجت‌الاسلام مقدمی با اشاره به آیه شریفه «ألم یعلم بأنّ الله یری» گفت: جای تأسف است که فرهنگ این آیه میان برخی مسؤولان در حکومت اسلامی نهادینه نشده است.
محمود مقدمی

حجت‌الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دولت باید میام موافقان و مخالفان خود عدالت را رعایت کند، گفت: دولت آینده باید بداند که با شور انتخاباتی مردم اعم از موافقان و مخالفان بر روی کار خواهد آمد و همچنین باور کند که اگر مخالفان نباشند، این روی کار آمدن چندان ارزشی ندارد.

دولت آینده خدمتگزار موافق و مخالف خود باشد

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه بعد از انتخابات دولت باید خدمتگزاری به مردم را وظیفه خود بداند، اظهار داشت: دولت آینده باید قدردان تلاش‌ها و زحمت‌های مردم باشد و در جهت تأمین نیازهای مردم گام بردارد؛ موافقان و مخالفان تا روز انتخابات موافق و مخالف محسوب می‌شوند، بعد از انتخابات دیگر رقابتی وجود نخواهد داشت، بلکه باید میان دولت و مردم رفاقت ایجاد شود، همگان دست در دست هم گذاشته و برای پیشرفت جمهوری اسلامی تلاش کنند.

شرکت همگان در انتخابات، بر جان دشمن لرزه می‌افکند

وی با تأکید بر اینکه دشمن از یکپارچه و متحد شدن ملت ایران واهمه دارد، حضور حداکثری در انتخابات را برای مردم الزامی دانست و ابراز داشت: شرکت کردن افراد در انتخابات به منزله قبول داشتن نظام و انقلاب اسلامی است؛ البته ناگفته نماند که شرکت نکردن برخی افراد در انتخابات به منزله قبول نداشتن نظام کشور نیست، بلکه شاید برای آنها مشکلی پیش آمده یا بر اثر بیماری و غیره امکان شرکت در انتخابات را ندارند.

مسؤولان دولت آینده باید به پاکدستی شهرت داشته باشند

حجت‌الاسلام مقدمی با بیان اینکه پاکدستی در مقابل حرام خوری است، عنوان کرد: از حرام خوری در روایات با عنوان «آتش جهنم خوردن» یاد شده است؛ بنابراین حتی اگر مسأله پاکدستی برای مردم هم مهم نباشد، دولت اسلامی موظف است کارکنان و دولتمردانی انتخاب کند که به پاکدستی شهرت داشته باشند.

مسؤولان بدانند خدا می‌بیند!

عضو مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به آیه  شریفه «أ لم یعلم بأنّ الله یری» خاطرنشان کرد: جای تأسف است که فرهنگ این آیه میان برخی مسؤولان در حکومت اسلامی نهادینه نشده است، چراکه اگر این آیه را باور داشتند دیگر دست به سوی حرام دراز نمی‌کردند؛ اگر همه مسؤولان باید آیه مذکور را چه در زندگی فردی و چه در عرصه اجتماعی سرلوحه کار خود قرار دهند، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل خواهد شد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات